Göteborg da Matteo, Victoriapassagen

Grosso

Member
Da Matteo, sömnigt?

Var på besök på Da Matteo Viktoriapassagen förra veckan, och tycker det blivit lite tråkigt, faktiskt. Lite samma gamla hjulspår sedan jag senast var på besök i "götet".
 

aeli

Active member
Var på besök på Da Matteo Viktoriapassagen förra veckan, och tycker det blivit lite tråkigt, faktiskt. Lite samma gamla hjulspår sedan jag senast var på besök i "götet".


"Samma hjulspår"?
Lite nyfiken på vad du har för förväntningar. :huh:
Det är ett café och de serverar utmärkt kaffe.
Skall de jonglera med kaffekopparna innan de serverar?
 

zix

Well-known member
Fast ibland kan man känna på ett ställe att stämningen blir lite trött liksom, som att inget händer eller att ägaren har börjat bli oengagerad och bara hara kvar stället för att dra in pengarna.
Dock har jag inte alls känt nåt sånt på något av daMatteo-ställena hittills. Matts har hållit stilen hittills i alla år, låt oss svepa en dubbel för många fler engagerade år på både Torrefazione och det goa första stället i victoriapassagen, där jag för min del upptäckte espresso, 1997 i september...
 

M.ito

www.kafemarmelad.se
"Samma hjulspår"?
Lite nyfiken på vad du har för förväntningar. :huh:
Det är ett café och de serverar utmärkt kaffe.
Skall de jonglera med kaffekopparna innan de serverar?

matts har svarat på deras blogg... men viktigast, from nu kommer ni kunna se mig jonglera med koppar innan jag häller upp något!
 

josef

Well-known member
matts har svarat på deras blogg... men viktigast, from nu kommer ni kunna se mig jonglera med koppar innan jag häller upp något!
I'm already there :) I alla fall ibland om jag känner för det och har lust, sällan mer en en kopp i taget men gärna 10 varv i luften. Yeah. Mjölkkannor flyger de med. Det är vad man måste göra för att servera gott kaffe.





:eek:hmy:
 

Grosso

Member
Kan ju vara så att när Da Matteo började med eget rosteri så var det mycket passion, nyhetens behag, skapande osv. Kan ju vara så att man inte har samma konkurrens i Gbg, och inte behöver ändra på ett bra koncept? Kan ju vara tryggt för gästen att känna igen sig. Inlägget var inte menat som någon egentlig kritik, utan mer en tanke
 

Buffeln

Well-known member
Kan ju vara så att när Da Matteo började med eget rosteri så var det mycket passion, nyhetens behag, skapande osv. Kan ju vara så att man inte har samma konkurrens i Gbg, och inte behöver ändra på ett bra koncept? Kan ju vara tryggt för gästen att känna igen sig. Inlägget var inte menat som någon egentlig kritik, utan mer en tanke

Matts har bett om feedback på bloggen, så ta chansen att påverka om det är något speciellt du saknar.

Personligen hade jag bara önskat att en procent av det engagemang som finns hos Da Matteo hade smittat av sig på mainstream-ställena. Sist jag var på Viktoriapassagen fick jag t.ex. se baristan göra om mjölkskummningen två gånger för att resultatet inte var tillräckligt bra. Även det sämsta av försöken var naturligtvis tio gånger bättre än vad man i bästa fall kan få på ett mainstream-ställe. Detta är för mig ett tydligt tecken på att passionen finns kvar.

Jag skulle heller inte vilja hålla med om att det är bristande konkurens i Göteborg. Självklart vill man ju som kaffenörd alltid se fler bra ställen, men annars tycker jag att Gbg ligger ganska bra till på kaffefronten.
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,353
Senaste medlemmen
Massor
Topp