Prisvärd tamper?

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Eftersom jag ska iväg och plugga i Japan till hösten så har jag valt att försöka snåla ekonomiskt med det mesta... även vid tamperinköp :)

Så jag undrar om ni har några tips på en schysst tamper till en Rancilio Silvia för en 200-300kr.
 

Nickeh

Well-known member
Skulle nog köra på en Presso från Xpressivo med den budgeten.
Finns både konvex och platt, sett att kaffemaskinen har inne men jag vet inte om de har båda varianterna eller hur det ser ut. Cheffalo har säkert koll...
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Jag har kört två dagar med Impods tampers och det är en stor skillnad jämfört med Isomactampern jag är van vid...
 

Ante

Well-known member
Annars finns denna på http://www.xpressivo.com/espressogear/

Luce.jpg


The Presso Luce is the new light-weight tamper. It builds on a unique concept for low price tampers by still using hand polished stainless steel as base. The handle is made from good-grip coated plastic in various colours. A perfect companion to your home espresso machine.

Material: Hand polished stainless steel, good-grip coated plastic
Weight: 175 grams
Diameters: 58 mm, 52 mm
Price: 19 EUR (22.75 USD)

Gillar inte lätta tampers själv men den ligger i rättprisklass iaf.
 

Tobiemme

Well-known member
jag har testat både Luce och Xpressivo Barista Nero (båda finns hos KM). i min hand var basen på Luce-modellen alldeles för låg och tyngden på hela tampern kändes för lätt. jag skulle rekommendera Barista Nero som jag kör med till vardags - men den hoppar tyvärr upp lite i pris. men det kanske inte svider lika mycket om ett par år - då du fortfarande använder den? ;)
picture.php
 

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,632
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp