Stockholm Caffe Nero

mb

Active member
Är det någon som har erfarenhet av Caffe Nero på Roslagsgatan? Har själv bara varit där vid två tillfällen. Jättegod pasta och smarrigt fika har dom iallafall. När det gäller kaffebiten så har jag druckit cappuccino vid två tillfällen. En gång var den perfekt, den andra gången knappt godkänd eftersom mjölken till största del hamnade ovanpå som ett lock.
 

Cheffalo

Hedersmedlem
De kör med Moak, har bara varit där en gång och espresson var klart godkänd, jordig robustabemängd.
 

von Thor

Kaffevision
va där imorse, ruskigt trevlig och söt barista, gjorde en helt klart godkänd cappuccino. Blev lite sur då hon påpekade att det är nog närmare lunch nu när frågade efter frukost kl 1020, hon dessutom kommenterade att jag såg risig ut och undrade om det blev hårt igår. Fan jag somnade kl 2300.
 

peterblad

Well-known member
Jag gillar Caffe Nero skarpt! Förutom riktigt trevlig personal så gör de fantastisk pasta och helt godkännt kaffe. Prova den med kyckling och getost! (Ingen smalmat men vatusan! ;) ) Salladsbaren för de som äter där är ju värd en egen historia också.

Rekommenderas!
 

Herr_M

New member
Haha, om hon sa det där med glimten i ögat är det ju riktigt kul ju! Jag gillar när personalen, i alla typer av tjänster, inte har den där äckliga krypande över-respekten hela tiden. Jag vill inte känna mig som en greve som råkat stiga in i lanthandeln eller nåt. Upplagt för lite flört dessutom ;)
 

von Thor

Kaffevision
Jo absolut, ´kul va det nog alltid. Upplagt för en flört va det naturligtvis åxå, men som vanligt hajar man inte sånt i början.
 

Molarin

Well-known member
Nero hade stängt för ombyggnad fram till helgen efter påsk. Så jag får göra ett försök i sommar istället.

Blev ett besök på Non Solo som tröst...
 

zix

Well-known member
Har inte hittat några bilder än på Nero i Stockholm, men har varit på ett Caffe Nero i London. Är det bara en händelse att de heter likadant, eller är det samma kedja? Här en bild på hur Nero brukar se ut i England:
cambridge-caffe-nero.jpg
 

Anders

Well-known member
Gick förbi där på väg hem från jobbet idag och kan meddela att det fortfarande renoveras rätt rejält.

"Sorry, öppnar imogon" stod det på dörren, men med tanke på hur det såg ut där idag är jag själv ganska tvivlande till det.
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Och så fick de häromdagen en liten Gulddrake av DN för bästa budget krog. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=625&a=545752

En ljummen sommarkväll med en rykande het spaghetti alle vongole och ett glas kallt vitt på uteserveringen känns det som om vi har förflyttats till Rom, och vi vill aldrig gå hem. Vinnaren i budgetklassen har det sympatiska draget att inte bara locka fram det bästa ur köket utan även hos sina gäster.

Kanske dags att besöka vid nästa resa till sthlm.
 

mårris

Well-known member
jag gick förbi där förra veckan på väg till kaffemaskinen på roslagsgatan, och fick en perfekt cappuccino.

ägarna, fredrik och sasha har bra koll på fikat, och har försökt dessutom försökt lära upp flera nystartade fik i hur man gör bra kaffe (även om vissa verkar glömma det ganska snabbt....)
 

cango

Well-known member
var där i veckan.
Kan inte säga om de gjorde bra capuccino/espresso då Moaken var odricklig. Ingen go böna för våran smak. Annars så såg det ok. lite stressigt vid lunchtid bara.
 

NiklasM

Well-known member
Jag har faktikst också blivit besviken nu under sommaren. Jag funderar lite löst på om det är värmen och fuktigheten som gör att kaffet beter sig konstigt. Nästan ingen crema och lite sur/besk smak. Fylligheten som annars är Moaks tyngd enl. mig, saknades helt.

Lustigt isåsall om ingen justerar kvarnen. :?:
 

Lars

Well-known member
Vi var där i helgen. Även om Moak inte är någon av mina favoriter, så blev jag serverad en riktigt god cappuccino. Trevlig lokal. De verkade ha en massa gott käk också.
 

MrBean

Well-known member
De flyttade in strax innan jag flytta från den porten... men har varit där varje gång jag passerat Sthlm de senaste 2 åren, typ ett 10tal ggr och aldrig blivit besviken.
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,353
Senaste medlemmen
Massor
Topp