Latte Art-bilder

Musikarfelix

Well-known member
Inte särkilt stabil, men jag tycker att det var en fin konsistens på mjölken och att kontrasten blev tydlig och bra.

gTStYKyRe.jpg
 

Stefan Böna

Mr Microtext
F-n, Sun, du är vass! Gick det lika fint i Stockholm? :D

Måste väl hålla ned nivån lite så att vi inte får hybris allihopa... ;) Börjar få ordning på mjölken nu lite smått. Vet inte varför dock, det bara blev så... Första hyfsade på länge:

sOlwVYGWQ.jpg


//Stefan (som nu ska försöka att lära sig att bara hålla kannan närmare koppen utan att hälla mer)
 

Sunschein

Well-known member
Tack Stefan! Jag hällde faktiskt nästan ingenting i Stockholm, hällningarna stod Felix för.. Mjölkskummandet gick dock mycket bra. Det blev ju en hel del mjölk, och Aurelian och Linean var väldigt trevliga att leka med. Det är ju iaf helt klart lättast att hälla i hemmets lugna vrå, utan någon press öht :)

Skönt att skummandet funkar bättre nu också. Har du fått ditt nya singelhålsmunstycke ännu?
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Har du fått ditt nya singelhålsmunstycke ännu?

Nä, Ola hade glömt posta det. Han skulle dock göra det och då borde det dyka upp nästa vecka.

Vet inte riktigt varför det börjar gå bättre nu. Det bara funkade bättre efter bortavaron på drygt två veckor...

//Stefan (som lite psaasr sig för att ropa hej ännu, men de senaste kannorna har funkat fint)
 

GLC

Well-known member
Snyggt som vanligt. Jag blev sugen på en cappu jag med, dock tog koppen slut för tidigt :)

3764527243_042ddddc5a.jpg


En touch av ytspänning.
 

djneo

Well-known member
Exakt "aga" fick inte riktigt upp kannan för genomhällningen därför tror jag att den vart lite så får hem och öva på högre genomhällningar och hoppas det försvinner då...
 

mts

Well-known member
Ni gör väl som espressohouse? läs här, jag har skrattat hela dagen:
Självklart använder vi den speciella Latte Art mjölken – med spinn! Vår tornado-liknande ångteknik ger ett mjukt och härligt skum som lyfter latten och cappucinon till oanade höjder.
<ironi>
tornadoliknande ångteknik är nyckeln till perfekt resultat varje gång!
</ironi>
... för egen del så är jag så hjälplöst borta från all form av art just nu, hur jag än häller mjölken så följer creman ner i koppen och vägrar brytas. Såna svackor leder till ökat användande av aeropress!
 

treefinger

Well-known member
Ni gör väl som espressohouse? läs här, jag har skrattat hela dagen:

<ironi>
tornadoliknande ångteknik är nyckeln till perfekt resultat varje gång!
</ironi>

:eek:hmy:Alltså, jag tycker inte det finns någon anledning att raljera över det där citatet. Visst är det lite lustigt skrivet, men det är ju helt rätt. Om man får riktigt bra rotation i mjölken kan det ju liknas vid en tornado, inget konstigt? Får man in den tekniken så är jag också beredd att hålla med om att det ger bra resultat varje gång.:coffee:
 

FabianP

Well-known member
Ja, det är väl typ det man är ute efter, men Silvians ångtryck och min teknik är inte alltid på samma spår... :)

/Fabian
 

Forumstatistik

Trådar
14,665
Inlägg
155,701
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp