Latte Art-bilder

Sunschein

Well-known member
Det här må vara ett tecken på att man har för lite att göra, men det fanns lite kallt bryggkaffe kvar från imorse och jag kände ett stort sug efter att ge mig på att hälla art i detta. Mjölken var dock slut så jag skummade lite diskmedelsvatten och hällde med detta :D Har även en rosetta hälld på en misslyckad espresso med diskmedelsvatten om någon skulle vara sugen på den :p

Här kommer resultatet:

picture.php
 

Musikarfelix

Well-known member
Jo det gjorde jag när jag skulle lära mig, fungerar jättebra och ser ju faktiskt ut som mjölk. Kul att se alla försök, Sunschein håller nivån uppe!
 

Danielo

Member
Tyvärr mobilkamera but still.


http://portafilter.files.wordpress.com/2009/06/20090614012.jpg?w=450&h=337[img]

[img]http://portafilter.files.wordpress.com/2009/06/20090614013.jpg?w=450&h=337[img]

[img]http://portafilter.files.wordpress.com/2009/06/20090614015.jpg?w=450&h=337[img]

Gjorda på enkla så kontrasten blir inte lika bra som man kan ha önskat.[/QUOTE]
Snyggt. Även om resultaten kan bli tokigt bra med sticka (som virvlarna överst) föredrar jag en snygg, enkel rosetta alla gånger. Det känns mer genuint att köra med bara kaffe, mjölk och kanna.
 

snabbkaffe

Well-known member
Japp. På den tidigare bilden hade jag härligt dagsljus in genom fönstret, och på den senare trist ljus från taklampor... :)
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Den här lär jag aldrig kunna repetera... :eek:hmy: När jag hällde öglorna så började de flytta sig åt vänster så jag började hälla nya. Gjorde genomdrag i bägge och hällde ett litet hjärta. Inte den snyggaste men ganska originell, eller hur? :cool:

qGxmbBcuT.jpg


//Stefan (som kämpar på med att få mjölken latte-artvänlig; ingen riktig lycka än)
 

Musikarfelix

Well-known member
Hehe, påminner mig om när Pär på T serverade mig en cappuccino med 2 rosettor mitt framför näsan. Ingen som vågar stoltsera med något liknande här på forumet?
 

Sunschein

Well-known member
Här kommer en bild på en av mina nya Nuova Point-koppar. Tänkte försöka lära mig att hälla tulpaner nu också, så här kommer ett försök på morgonkaffet:

picture.php
 

Musikarfelix

Well-known member
Snygg bild, jag menar kolla på räcket. Jag skulle aldrig lyckas med det där på första försöket, det ser fint ut... Men inte fulländat ;)!
 

Sunschein

Well-known member
Tackar! Kaffe på balkongen är aldrig fel :p Har som sagt en bra bit kvar på dom små rackarna ^^
Här kommer ett nytt försök. Drack precis upp denna:

picture.php


Roliga att hälla, men luriga är dom allt..
 

lupoo

Well-known member
Hmm ser att det finns som som blir riktigt vassa på Latte Art Throwdown på BC 09. Tekniken sitter där, sen är det bara det där med nerverna.... ;)

Mycket hög kvalité på "mjölk-konsten" sista tiden måste jag säga.
 

djneo

Well-known member
Många tack Pjersan... Dina bilder ser riktigt trevliga ut också....


Kan bara hålla med dig också Lupoo....
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,655
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp