Latte Art-bilder

djneo

Well-known member
Kom på att jag hade en bild på mobilen från igår... 1 ganska bra hjärta och en dålig rosetta....

picture.php
 

GLC

Well-known member
Dålig mjölk men hällningen tog sig ändå på slutet. 2 vinklar på samma kopp.

picture.php


picture.php
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Rätt nöjd med denna. Synd bara att det ska vara så förbålt svårt att få bra mjölk utan alla dessa bubblor... :mad:

bnGeAgPXE.jpg


//Stefan (som undrar om art-kungen treefinger inte heller får till mjölken ordentligt ännu)
 

Sunschein

Well-known member
Ah, skönt att några fler postar lite bilder :) Ni får ursäkta mitt bildspammande, men det är förbaskat kul när något äntligen visar sig i kopparna :D

Ett försök från någon gång under dagen, gjord på Koppi Balmaadi Estate:

picture.php
 

GLC

Well-known member
Efter att ha sett det där ska jag säga upp mig från jobbet och bara vara hemma och nöta latte art :D
 

Sunschein

Well-known member
Efter att ha sett det där ska jag säga upp mig från jobbet och bara vara hemma och nöta latte art :D
Helt rätt ;) Lurar i familjen kaffe så fort tillfälle ges.. Borde väl försöka fixa jobb på något trevligt café istället för att bara dra hemma om dagarna och dricka kaffe, fast det är ju trots allt oerhört skönt i hemmets lugna vrå :)
 

GLC

Well-known member
Jo det vore ju optimalt. Som tur har jag ett cafe där jag kan få göra mitt eget kaffe, på en 3 gruppers LM Linea :)
 

Sunschein

Well-known member
Jag drar till med en update igen ^^ Måste jobba på överdelen känner jag.

picture.php


picture.php


Hittade även en bild från 14 april, det har hänt mycket på cirka 3 veckor:
picture.php
 

demo

Well-known member
om jag fick en sån kopp som du fick den 14 april skulle ja vara lycklig. De går bara inte för mig att få till dem här jävla artsen.

En fråga bara till er experter. När ni häller rosettor. Är de ett MÅSTE att vicka lite på koppen medans man wigglar? eller kan koppen stå på bordet medans man kör sin grej?
 

GLC

Well-known member
Koppen kan stå på bordet men visst underlättar det om du lutar den mot dig så mjölken liksom går ner och under creman för att sen komma upp och göra mönstret, om du förstår.

Nä nu är det gonatt!
 

wesaft

Well-known member
Läckert Sunschein!
De ser så goda ut, gillade den sista bäst, fina kontraster, sen så många go små öglor på det :p
 

Sunschein

Well-known member
Wow, tusen tack allihopa :blush:
peephole, låt mig få fundera på saken ;)
demo, jag vinklar alltid koppen lite emot mig i början, känns som att det blir lättare då, men det går även om koppen står plant.

Dagens art har inte varit i samma klass som igår, men man får inte gå och bli för kräsen. Här kommer morgonkaffet iaf:

picture.php


Slänger med en liten bild på dagens frukost också, för att kompensera :D
7D3SrAOeZn6ul3xdgh1YGB0mo1_500.jpg
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp