Latte Art-bilder

Dr G

Well-known member
Kändes som en indirekt utmaning där Stefan :) om jag kunde göra om en.
Försökte göra en exakt kopia idag, blev lite tjockare skum så öglorna kunde inte svänga ut, men den blev fin ändå.

attachment.php

Snygg den med!! Själv är jag inte ens i barbapappastadiet ännu :(
 
Hej där!

Efter lite övning, har jag kommit till ett stadie där jag får till lite kul resultat ibland i alla fall. En av fyra gånger blir det bra, en blir det i alla fall nåt, och två blir det trista blobbar. Men jag jobbar på. Och med tanke på hur mycket trista omdömen jag hört om att skumma med en Francis X1, tycker jag att det går hyggligt!

Ge mig gärna lite råd och kommentarer!
 

Bilagor

  • kaffe.JPG
    kaffe.JPG
    24.5 KB · Visningar: 68
  • kaffe2.JPG
    kaffe2.JPG
    27.3 KB · Visningar: 62
  • kaffe3.JPG
    kaffe3.JPG
    22 KB · Visningar: 60

Fabian

Well-known member
Nya Nuova Point-koppar! Har köpt både cappuccino och espresso(kan beskådas i dagens espresso-tråden).
Creman hann börja bubbla sig lite innan jag fick rätt på kameran...

picture.php
 

Tobiemme

Well-known member
Hej där!

Efter lite övning, har jag kommit till ett stadie där jag får till lite kul resultat ibland i alla fall. En av fyra gånger blir det bra, en blir det i alla fall nåt, och två blir det trista blobbar. Men jag jobbar på. Och med tanke på hur mycket trista omdömen jag hört om att skumma med en Francis X1, tycker jag att det går hyggligt!

Ge mig gärna lite råd och kommentarer!

det går ju bra det där! :)
 

Stefan Böna

Mr Microtext
picture.php


Vet inte huruvida det sänkta ångtrycket (ungefär en halv bar) har med det att göra, men det blev - förhållandevis - riktigt bra mjölk i morse... Blev en fin skumkrona också och en fantastiskt god latte! :)

Kändes som en indirekt utmaning där Stefan :) om jag kunde göra om en.

He, he, he... Det var inte tänkt så i alla fall... Du har väl sett den jag fick till i den bruna koppen? Har aldrig kommit dit igen. Min tanke var enbart uppmuntrande... :)

//Stefan (som längtar till helgen efter midsommar, Falkenberg och BaristaCamp: längtar, längtar, längtar)
 

frX

Well-known member
Shit vad ni avancerar med tulpaner och svanar :) Snyggt!
Jag slänger in en vanlig (lite mindre avancerad) rosetta..
2910_74055414278_564674278_1710033_7329313_n.jpg
 

Sunschein

Well-known member
Här kommer en bild på min första godkända latte-art någonsin.
Inte i närheten av arten i tråden, men blev överlycklig över vad som visade sig i koppen :)

picture.php


Smakade mycket bra ute i solen ;)
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Riktigt nice Sunschein! Den där ska du väl inte vara missnöjd med? Helt i klass med de bästa här! :)

//Stefan (som har en halv påse Idido att njuta för att sedan testa Coops fulkaffe: spännande på något vis)
 

demo

Well-known member
jag tycker två saker gör en GRYM rossetta!!

Att den får symetri i koppen!! dvs att den är tillräckligt bred och fin överallt och den fördelas jämt och fint på alla ställen och helst mitten av koppen. Helt enkelt symetri !

De andra är att öglorna blir fina i denna symetri!

Och baserat på detta så följer jag med stefans åsikt om att den blev riktigt bra!
 

Fridolf

Well-known member
picture.php


Vet inte huruvida det sänkta ångtrycket (ungefär en halv bar) har med det att göra, men det blev - förhållandevis - riktigt bra mjölk i morse... Blev en fin skumkrona också och en fantastiskt god latte! :)



He, he, he... Det var inte tänkt så i alla fall... Du har väl sett den jag fick till i den bruna koppen? Har aldrig kommit dit igen. Min tanke var enbart uppmuntrande... :)

//Stefan (som längtar till helgen efter midsommar, Falkenberg och BaristaCamp: längtar, längtar, längtar)

Hur trivs du med nya maskinen?
 

Forumstatistik

Trådar
14,663
Inlägg
155,693
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp