Latte Art-bilder

Lars

Well-known member
Det ser ut som om du har lyckats bli av med små-bubblorna nu dessutom! Starkt jobbat! Jag blev oxå inspirerad och körde 12 cappuccino igår. Ett par var jag ganska nöjd med, men jag är inte speciellt stabil.
 

treefinger

Well-known member
Hardcore Lars! 12 Cappuccinos är riktigt bra jobbat. Jag vill påstå att det är när man får göra många cappus på rad som man verkligen utvecklas. Det är svårt att hitta rätt om man bara gör typ 2st per dag.

Drack du alla 12 själv? ;)
 

Lars

Well-known member
Självklart! ;) Det var ju Super Crema i kvarnen!

Annars brukar jag köra med Musetti när jag "leker". Känns lite onödigt att stå och hälla ut finkaffe. Å andra sidan var påsen inne på tredje veckan och det ligger en påse 5E i "pajpen"...
 

mrjohan

Well-known member
Man tackar!
Övning ger färdighet, hoppas man..

12 cappuccino??? Ska du vara i storform och visa oss andra något att avundas nästa kaffekväll, kanske? :eek:
 

tobake75

Well-known member
Marche-kaffet är lite svårtjobbat att göra art i. Creman blir så djäkla massiv att mjölken inte slår igenom. Nåja, den smakade bra i varje fall.

cappo.jpg
 

treefinger

Well-known member
Är väl dags för ett livstecken.

Jag känner att jag är fast i någon slags förbannelse i min art, jag når aldrig fram till de fina ögglorna, sedan så tycker jag att "grenarna" blir så korta.. de breder inte ut sig över hela koppen direkt. Men men.. jag fortsätter att öva.

 

mrjohan

Well-known member
Ni levererar! Kul! :)

Jag har precis öppnat kaffe inköpt i Italien i förra veckan. En hel del robusta av crema och smak att döma. Finfin att hälla latteart i..

2006-09-19.jpg
 

treefinger

Well-known member
Nu är det snart tre dagar sedan jag fick mig lite vettigt kaffe. Just nu är det Mysore Nuggets bönorna som tar upp min tankeverksamhet hela tiden. Den är ju underbar som överdoserad espresso, men funkar även som cappuccino. Ger väl ingen monstercrema, men vad gör väl det när det smakar som det gör. ;)

 

johey

Well-known member
Men vafasen! Jag vill också kunna sånt där. Era konstverk är ju samtliga helt fantastiska! Särskilt gillar jag tobake75:s bild med flaskorna i bakgrunden. Dels för den härliga mjölkkonsten, men lika mycket för hela bilden med sin bakgrund. Snyggt! Wow...

Näe, vad måste jag ha för att kunna lära sånt där? Jag antar att jag måste ha något bättre än min Krupps som blåser såpbubblor av mjölken. Och som ger helt slumpartad crema... Eller är det kanske jag som inte förstår hur man använder maskinen? :D

Vad ska jag köpa egentligen? Jag har ju inte ens en mjölkkanna... När jag tänker på saken så har jag ingenting. Jag blir snurrig.
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp