Latte Art-bilder

Asprilla

Well-known member
DC sa:
Idag fikade jag med min nio åriga son som helt plötsligt frågade varför man får hjärtan i kaffet och inte en snigel.... Så pappa blev tvungen att leverera. Min son sa lite kort, "jaha.. fin." Jag däremot sprang runt och visade den för alla med ett stort leende. hoppade nästan omkring. Tror att min son tycker att jag e lite konstig ibland...

snigel2.jpg

DC... jag förväntar mig en snigel nästa gång jag kommer till the lounge. helgen om tre veckor får det bli. så fort du ser mig kan du börja på någon kaffe med mjölk, välj själv så länge snigeln är med.
 

Lars

Well-known member
tobake75 sa:

Vad kör du för kaffe? Creman är väldigt mörk, så det blir en väldigt fin kontrast!

Min form är inte den bästa för tillfället. Trots att jag får till mjölken, så har jag helt tappat förmågan att hälla latteart... Jag som trodde att det var som att lära sig cykla :(
 

tobake75

Well-known member
Den där latten var gjord på bönor från en nyöppnad Monteriva Marche.
Den förra bilden var en egenrostad blandning. Om jag inte missminner mig hade jag i den :

två delar Monsun Malabar
en del Colombia Mountain
en del PNG Robusta

en ganska kraftig blandning.

Kan dessutom vara ljuset som gör att kontrasten är lite skarpare än i verkligheten.
 

wesaft

Well-known member
Bravo tobake75!
Kan bara hålla med om den underbara kontrasten, det verkligen vattnas i munnen av bilderna.
 

wesaft

Well-known member
Mamma kom på besök, då gäller det att leverera :)
Skummar inte så ofta själv men med nytändning från DCs skumguide var jag laddad.

För tjockt skum, det blev en tulpan till slut, synd att hon inte önskade sig en sådan innan, men men.

Har mycket kvar att jobba på, men vågar iaf dela med mig av amatörbilderna :p

 

Lars

Well-known member
tobake75 sa:
Kan dessutom vara ljuset som gör att kontrasten är lite skarpare än i verkligheten.

Nu skall du inte vara blygsam! Snyggt var det i alla fall oavsett!

Wesaft: Jag tycker att det ser ut som en purjolök ;) Min senaste påminde mest om en julgransfot... Don't ask...
 

wesaft

Well-known member
haha, purjolök är ju gott, perfekt nu kan jag lägga till ytterligare ett motiv i mitt register :)
"Vad vill du ha, löv, hjärta, tulpan eller purjolök?"
 

Lars

Well-known member
Ja, problemet är ju inte att hitta på nya motiv, utan att kunna upprepa dem som man redan har hittat...
 

mrjohan

Well-known member
Det hårda träningspasset på vår sammankomst på Te & Kaffehus i Malmö igårkväll verkar ha gett inspiration till nytt utseende på dagens rosetta. En av de mest symetriska och med flest "blad/ådringar" jag lyckats åstadkomma!

Nu väntar återhämtning och ytterligare inspriation i Kampanien (även om det nog är latte art-fattigt där nere).

2006-08-31.jpg
 

Forumstatistik

Trådar
14,663
Inlägg
155,692
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp