Sidan 3 av 308 FörstaFörsta 123451353103 ... SistaSista
Resultat 17 till 24 av 2457
    Ojojojoj...jisses..jag blir så taggad av detta att jag nog får ta fram kameran och ta lite bilder nästa vecka.
    Jag är impad Cheff! 8)

Snyggt Cheff! Verkligen. Ska försöka kontra med lite nybörjar-art när jag får tillgång till kamera.

Tar väl dock nått år innan jag når upp till nivån här i tråden..

Lite udda, men fastande för den!

Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel, men jag har svårt att få till arten bättre än såhär:

Min egna analys är väl att jag är för feg när jag wigglar med kannan. Jag blir helt enkelt för nervös när jag fått till skummet att jag safear, antar jag.
    Det blir lite för få grenar och för osymmetriskt för att jag ska vara nöjd.

Tips mottages gärna.

Du fegar fett 8)
    Försök inte "rita dit" mönstret, utan låt mjölken och creman samverka och göra lite mer av jobbet.
    Du wigglar inte för mycket, utan häller för långsamt och slappt. Tänk dig att mjölkstrålen hela tiden ska pressa crema och redan hälld mjölk framför sig i en jämn ström, som lava som rinner ner i en hålighet, eller som på byggena när de saftar på med betong som ska bli golv. Man kan se snygga solfjädermönster där. Ungefär samma sak. :roll:

Citat Ursprungligen postat av Cheffalo
    Du fegar fett 8)
    Försök inte "rita dit" mönstret, utan låt mjölken och creman samverka och göra lite mer av jobbet.
    Du wigglar inte för mycket, utan häller för långsamt och slappt. Tänk dig att mjölkstrålen hela tiden ska pressa crema och redan hälld mjölk framför sig i en jämn ström, som lava som rinner ner i en hålighet, eller som på byggena när de saftar på med betong som ska bli golv. Man kan se snygga solfjädermönster där. Ungefär samma sak. :roll:
    På något konstigt sätt kändes det som att jag precis förstår vad du menar. Men det är ju så svårt att föra över den teoretiska insikten till praktiskt kunnande, men det är väl bara att gå tillbaka till ritbordet. Innan sommaren är slut ska jag ha blivit en bra bit bättre iaf.
    latte art | Jag har inte tid att dricka dåligt kaffe

mjukar du upp creman nåt innan genom att rotera/vicka lite på koppen? lutar du koppen nåt i början? sen gäller det att skummet inte blir för "mastigt", då är det svårt att få till många blad. och en vid kopp är alltid lättare...
    They said: "There's too much caffeine in your bloodstream, and a lack of real spice in your life"

Administrator Molarins avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Jag känner att jag är på g nu. Får se när jag vågar visa något här igan...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •