Latte Art-bilder

lupoo

Well-known member
Själv lägger jag snart ner, hamnat i någon form av svacka sedan några veckor. Har gått tillbaka till en vit blobb i mitten. Koncentrerar mig för mycket på att lyfta creman på rätt sätt!
Känner igen mig :( . Tunga stunder framför maskinen. Har nu köpt hem lite "fulkaffe" för att bara "öva öva öva".

BTW Är det någon som har tips andra vätskor att använda för sin "art-träning". Om jag inte kommer ihåg fel så skrev Cheffalo om att det gick att få mönster genom att hälla cement... Jag tänkt mig något enklare...
 

treefinger

Well-known member
BTW Är det någon som har tips andra vätskor att använda för sin "art-träning". Om jag inte kommer ihåg fel så skrev Cheffalo om att det gick att få mönster genom att hälla cement... Jag tänkt mig något enklare...


DC hävdade i någon post att det gick att hälla art i vanligt bryggkaffe så det är väl bara att köra :)
 

frX

Well-known member
Tack för responsen!
Det är lite roligt det där med katterna :) Det har faktiskt hänt att det har "fattats" lite i koppen om jag lämnar den vid skrivbordet ett par minuter!
 

wesaft

Well-known member
Kvarnen hemma igen under julen, första skumningen på väldigt länge, gammaldags ekologisk mjölk. Gjord till tjejen under stor press :)
 

Bilagor

  • cappu_emma2.JPG
    cappu_emma2.JPG
    60.4 KB · Visningar: 51

mrjohan

Well-known member
Jahaja! 2½ månad sedan jag publicerade bilder i denna tråden. Har tränat på nya maskinen och det är kul att ha något mycket mer rejält att leka med... ;)

Lite skakig på handen (vilket ju oftast är bra när man ska hälla art). Årets sista cappuccino för min del blev så här:

2006-12-31.jpg
 

lupoo

Well-known member
Lite skakig på handen (vilket ju oftast är bra när man ska hälla art). Årets sista cappuccino för min del blev så här

Naajzz!
2007 första cappuccino kanske kan bli ännu bättre med "förvärvad skakighet". Skål på er nu börjar jag träna för morgondagens frukostcappuccino, det kostat att ligga på topp ;)
 

Lars

Well-known member
Jahaja! 2½ månad sedan jag publicerade bilder i denna tråden. Har tränat på nya maskinen och det är kul att ha något mycket mer rejält att leka med... ;)

Lite skakig på handen (vilket ju oftast är bra när man ska hälla art). Årets sista cappuccino för min del blev så här:

2006-12-31.jpg
Mycket snyggt! Caffè Royal?
 

Lars

Well-known member
De Luxen är nästan slut trots att vi var borta en hel del under julen. Troligen kommer jag att börja på Royalen imorgon eller på onsdag.
 

GLC

Well-known member
Skulle inte kalla det Latte "Art" men en av mina bättre sådana iaf. Gjord på News Blend no3:
 

Bilagor

  • kaffe2.jpg
    kaffe2.jpg
    144.9 KB · Visningar: 104

treefinger

Well-known member
Här kommer dagens cappuccino, gjord på en alldeles ny böna jag aldrig testat förut. Rwanda Nyarizu (osäker på stavningen).
 

Bilagor

  • DSC09048.JPG
    DSC09048.JPG
    167.2 KB · Visningar: 134

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,720
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp