Latte Art-bilder

johey

Well-known member
Ait. Nu kommer den hittills mest lyckade (såväl visuellt som smakmässigt), och den första jag vågar posta i denna tråd. :) Cappuccinokopp, Anniversario 30 cl-kanna, Mauro Deluxe och standardmjölk. Man vill ju göra det så enkelt som möjligt för sig i början.

Jag gjorde exakt som på alla filmer på youtube. ;)

joheys_noob_rosetta_2.png
 

lupoo

Well-known member
Nizzee johey 8) Nu har du överträffat mina "rosettor"(vilka jag ej har vågat visa här). Skall försöka träna lite mer och "I'll be back!" ;)
 

Bjarne

Well-known member
Härligt jobbat johey! Känns nästan lite taskigt att kliva in o be om uppmärksamhet så nära inpå :?


Här kommer hursomhelst min första, av mig för publicering godkänd, rosetta som jag fick till ikväll. Var mest nöjd att jag gjorde den i ett långt latte-glas än i cappu-kopp.

Bjarne_rosetta_5.jpg


Är lite avis på din kamera som placerar blixljuset bättre än för mig när jag ska ta mina bilder. Den är förvisso behändigt liten o så, men just för detta syfte blir man mindre glad på den - fast who cares när man fått till en rosetta - äntligen! :D
 

johey

Well-known member
:D

Riktigt snygg caffè latte där, Bjarne! Inspirerande! :)

Hm. Jag har inte lyckats få till någon mer efter den där. Det var nog bara en engångsförteelse. Heh. Nä, jag tror det behövs lite mer av öva öva öva öva övakonceptet.

Kul att vi är några stycken här som alla anser sig vara i öva övastadiet. Kul att se utvecklingen. 8)
 

stangetz

Active member
Målet var att göra två snygga cappuccino från samma kanna (utan att hälla över i separat kanna), tror jag får jobba på mina hjärtan.

 

treefinger

Well-known member
Riktigt fin rosetta du fick till med Bjarne, missade den förra gången! Riktigt roligt att det är så många som är på gång nu.
 

treefinger

Well-known member
nice rosetta var verkligen fin..

shit vilken uppsättning kannor du har.. vad är det för storlek på mottakannorna? 0.5 och 1l eller?
 

mrjohan

Well-known member
Bra jobbat, Lars!
Jag har varit blygsam med publiceringar sedan jag fick hem Perfettan. Jobbar på "tulpaner" och det går framåt. Jag återkommer snart med bildbevis.. ;)
 

frX

Well-known member


Mina första som överhuvudtaget liknar något :) Ursäkta stöket på första bilden!

Tycker dock att det ser mer ut som lök? All respons är välkommen!
 

johey

Well-known member
Snyggt sprkz! Du har fått till dem bättre än jag har lyckats med. Oh, nu blev jag sugen, och det är över en vecka kvar tills jag kommer hem. Bah. Gulligt med en kaffeälskande katt också! :D
 

treefinger

Well-known member
Bara att instämma, jag tycker det ser riktigt fint ut sparkz. Håller med johey om att det ser charmigt ut med katten som verkar minst lika intresserad av resultatet som du. :)
 
S

Slane

Guest


Mina första som överhuvudtaget liknar något :) Ursäkta stöket på första bilden!

Tycker dock att det ser mer ut som lök? All respons är välkommen!

Snyggt! För att vara det första du är nöjd med.

Själv lägger jag snart ner, hamnat i någon form av svacka sedan några veckor. Har gått tillbaka till en vit blobb i mitten. Koncentrerar mig för mycket på att lyfta creman på rätt sätt!
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp