Latte Art-bilder

Stefan Böna

Mr Microtext
FfamwMXIx.jpg


Dagens två koppar. Gammalt kaffe som blev kraftigt överextraherat. Smakade inget vidare. Nöjd med hur det artar sig dock! :)

//Stefan (som fortsätter använda skräpkaffe för att lära sig kvarnens känslighet)
 

Sunschein

Well-known member
Tusen tack hörni.
Sirgrunge - Tro mig, det är inte skäl nog att besöka Skövde ^^
Snygg tulpan Stefan!

Här kommer lite experimenterande. Kanske kan bli skojsiga med lite mer träning. Får inte till "vågen" ännu.:

picture.php


picture.php


picture.php


picture.php
 

wesaft

Well-known member
Jag ska försöka träna på att göra mina rosettas exakt som en gran framöver, sen snöflingor, det är en utmaning.

Sunschein, va grym du är, läckra bidrag nu sista tiden.
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Det är ju knappt man vågar lägga ut något här längre med en sådan som Sunschein på forumet... Jisses, den mannen kan sin latte-art han! Riktigt, riktigt skarp! :eek:hmy:

Nåja. Det blev alldeles för bubblig mjölk, men jag blev mäkta nöjd med rosettan!

tiNQPEgMr.jpg


//Stefan (som hade glömt fylla på vatten i tanken och således blev utan bryggtryck; med halvfärdig mjölk)
 

Molarin

Well-known member
Annars blir det mest så här i bästa fall... Lättare att få till mjölken med en GS/3 men hällandet är det lite si och så med.
 

Bilagor

  • kaffe2.jpg
    kaffe2.jpg
    94.2 KB · Visningar: 80

demo

Well-known member
helt ärligt molarin....de måste ju vara helt sjukt skönt att ens tänka tanken att komma hem till en sån maskin
 

hrbrun

Well-known member
Inte mycket till art men den blev helt rätt i konsistens!


Tjenare Peter, inte för att ta glädjen ifrån dig, men det ser ut som att skummet är lite hårt och lite skummigt/opolerat...? Tror att det skulle bli lite trevligare konsistens om du polerar det lite mer, och eventuellt dänger mjölktillbringaren i bordet några gånger och slår sönder en del luftbubblor.... :) cappu away man!
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,618
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp