Latte Art-bilder

Ciclista

Well-known member
attachment.php

Lite sne, annars bra.
 

Bilagor

  • IMG_4410.jpg
    IMG_4410.jpg
    49.6 KB · Visningar: 347

Stefan Böna

Mr Microtext
Kastar in fredagens njutning. Testar att hälla art utan att vinkla koppen (rosettan) med viss framgång. Lite etsning på den misslyckade svanen: kul att labba lite! :)

sBtBwBuEO.jpg


//Stefan (som blev så glad åt att 5 Estaten luktade och smakade så gott; supergoda cappisar också)
 

djneo

Well-known member
Slänger in kvällen bidrag... Börjat fått lite koll på dessa nu som är snea med ett hjärta på toppen riner dock över ibland :blush:

picture.php
 

PekkaB

Well-known member
Helcool Djneo! Måste testa den när jag kört maskinen varm i morrn bitti!

Stefan B: Gillar din drake! Skall försöka den varianten också. Ungarna tycker definitivt att drakar är ballare än rosettor och hjärtan.
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Kvällens tulpancappis. Riktigt fin och len med en mjuk sötma i fonden genom hela koppen. Mums. Ganska nöjd med arten också. :)

AxmShNueO.jpg


//Stefan (som funderat en del på varför mitt kaffe nästan uteslutande smakar bäst strax innan påsen tar slut)
 

SirGrunge

Well-known member
Kan jag installera dig som barista i mitt hem för en rimlig månadspeng? Du väljer maskin osv sen njuter vi av livet ihop? Snälla? *Försöker himla med ögonen*
 

JKolmo

Well-known member
(som funderat en del på varför mitt kaffe nästan uteslutande smakar bäst strax innan påsen tar slut)

Ha ha, känner igen det där. I mitt fall tar det typ en hel 250g påse innan jag ställt in allt, hittat rätt dosering, extraktionstid etc. Så precis när påsen tar slut är det som bäst. Jag köper därför alltid minst två påsar när jag testar nytt kaffe.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp