Latte Art-bilder

MiC

Well-known member
Gud så snyggt!

Går det att få till sånt fin skum med gaggia evolution som jag använder just nu?

Byter du ut ångröret så har du alla förutsättningar för det åtminstone. Jag själv lyckas sällan, men det är ju för att jag aldrig har mjölk i mitt kaffe. Det går absolut att få bra skum med Evolution och Silvians ångrör.
 

djneo

Well-known member
Här kommer ett litet bidrag på lite halvdasig art, får inte riktigt till det än i mina nya J&N koppar...

picture.php
 

Viking

Well-known member
Rätt fina ändå, djneo! Kör du en 60 cl-kanna upp till pipen med mjölk i Silvian? Jag försöker få till mina i Silvian men ännu inga superresultat ännu.

picture.php


(... Och ja, det är ett hjärta, jag lovar!)
 

Jacob

Well-known member
Som det heter, övning ger färdighet :) Vart beställde du röret ifrån om man får fråga? Tänkte försöka hitta något billigt..

Från Kaffecompagniet. De har ingen webshop, men jag mailade Englund på detta forum och han löste det ändå. Mycket nöjd med servicen. Annars är det bara att googla... Kaffegrossisten har det bl a, men jag tror de har högre frakt. Skicka ett PM till Englund vettja!
 

Jate

Member
Från Kaffecompagniet. De har ingen webshop, men jag mailade Englund på detta forum och han löste det ändå. Mycket nöjd med servicen. Annars är det bara att googla... Kaffegrossisten har det bl a, men jag tror de har högre frakt. Skicka ett PM till Englund vettja!

Ah där ser man, jo Martin (Englund) är en riktigt trevlig och servicemedveten kille, brukar inhandla det mesta i kaffe-väg där!
Får ta en sväng förbi nästa gång jag är uppe i Stockholm och höra med honom
 

djneo

Well-known member
Går mycket bra att handla av Englund även om det inte finns någon direkt webshop. Handla mina J&N koppar där....

Kanske lite OT i denna tråden....
 

djneo

Well-known member
Dax för en uppdatering i denna tråden igen. Dåligt med bilder på sista tiden av alla.

Här kommer mina från gårdagen.

picture.php
 

Agathorn

Well-known member
iPhåne kvalle som vanligt ;)

Varför blir alltid mina bilder i miniatyrformat? Hade max 600 pixlar och liten filstorlek.
 

Bilagor

  • IMG_0214.jpg
    IMG_0214.jpg
    19.7 KB · Visningar: 49

snobbo

Well-known member
En av de bästa hittills :)

Så skönt att äntligen börja lyckas igen efter en lååång formsvacka. Sätter nästan rosettor i denna klass varje gång nu :) men hjärtan har plötsligt blivit omöjligt!
 

Bilagor

  • latteart_rosetta.jpg
    latteart_rosetta.jpg
    37.7 KB · Visningar: 53

snobbo

Well-known member
Tack för det, kul att man får hyfsade bilder med sin kompaktkamera också, saknar dock min 30D ofta.
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp