Latte Art-bilder

PekkaB

Well-known member
Kommer in rätt fel i matchen efter glassamannens inlägg :)
Just som jag börjar få lite häng på hällandet. dammit!
Slänger upp en jag vart hyggligt nöjd med ändå!
Visa bilaga 2628
 

Bilagor

  • tulipanaros.JPG
    tulipanaros.JPG
    83.2 KB · Visningar: 56

Tobiemme

Well-known member
blygsamt bidrag

ibland händer det.
picture.php
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Visserligen är jag ljusår ifrån icecream, men jag blev väldigt nöjd med denna. Hälld på hemrostat med den bredpipiga kannan.

ptTrZRyjL.jpg


//Stefan (som har så mycket på jobbet att kaffet där inte hinns med för närvarande)
 

Mial

Active member
Spelar inte i samma sköna liga som er, men är ändå lycklig när jag lyckas få till något som inte endast är en vit blaffa i koppen! Ska fortsätta träna på skumning och hällning.
 

Bilagor

  • evening.jpg
    evening.jpg
    180.3 KB · Visningar: 39
  • morning.jpg
    morning.jpg
    24.1 KB · Visningar: 42

Stefan Böna

Mr Microtext
Slänger in en blomma i en latte jag blev ganska nöjd med. :cool:

lXZmdGthy.jpg


Det är enklare att hälla art om mjölken blir bra!

//Stefan (som fortsätter söka den ultimata blandningstekniken)
 

Mary

Active member
Mitt lilla äpple

picture.php


Här är min senaste överrasknings-art! Skulle göra ett hjärta, men se, det blev ett litet äpple istället :lol:
 

demo

Well-known member
är de bara jag som tycker de är svårt att få till nån art på 100% arabica. Eftersom cremen blir så tunn..

tycker mjölken ser riktigt tjock ut men känns som att hela koppen börjar ljusna istället för att se konturer. så blire de lilla på slutet som får ge lite konturer i form av vitt microskum..

nån som förstår mitt problem eller låter de otydligit och konstigt?
 

fotogenicco

Well-known member
jag kör på 100% arabica och visst är det mindre crema, men det går någorlunda ändå...Dock vet jag inte vad jag håller på med längre, får aldrig några tydliga hjärtan längre, blir typ lite halvrundt, skevt, eller äppleliknande, och rosetta har jag aldrig fått till riktigt!

humf!
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Dagens bidrag till latteart-floran. Hälld på chokladkaffet som jag överdoserade till max. Fick rinntid på 40 sekunder och en mjukare, mindre tydlig chokladton. Mjölken blir bra hela tiden nu och den gör ju sitt till smaken. Vansinnigt god blev denna kopp i alla fall! :D

picture.php


//Stefan (som nu vågar tillstå att säga han kan skumma mjölk; synd bara att fotona inte blir lika bra)
 

mrjohan

Well-known member
Snygg art här i tråden, som vanligt! Stabilt!

På tal om 100% arabica och dess crema. Visst blir det lite tunnare, med följden att kontrast mellan mjölk och kaffe inte blir lika stor, utseendemässigt. Hällde denna i morse. Red Clay från Koppi.


Klicka för större
 

Agathorn

Well-known member
Denna fick jag till idag, riktigt nöjd. Såg dock så mycket bättre ut i verkligheten!
 

Bilagor

  • RosettaForum.jpg
    RosettaForum.jpg
    38.4 KB · Visningar: 49

fotogenicco

Well-known member
Nice Agathtorn!
Ser riktigt bra ut, har du kommit underfund med mjölkskumningen nu?

Själv fick jag precis iordning på skumningen med den stora kannan vilket varit ett stort dilemma...Men denna gången skummade jag till 2 koppar och bägge gick att hälla respektabla mönster med...!
 

Agathorn

Well-known member
Nice Agathtorn!
Ser riktigt bra ut, har du kommit underfund med mjölkskumningen nu?

Själv fick jag precis iordning på skumningen med den stora kannan vilket varit ett stort dilemma...Men denna gången skummade jag till 2 koppar och bägge gick att hälla respektabla mönster med...!

Tjenare, nja detta var faktiskt bara den andra rätt lyckade rosettan. Det roliga är att det är alltid till samma polare dom blir bra! Han har besökt mig 2 gånger sedan jag började prova på rosettas och det är då dom blir bra, haha.

Men imorse fick jag faktiskt till en till! Peppar peppar ... Kanske tar sig :)
Dock bara med den lilla kannan, enklare att få till virvel där med min lilla klena Gaggia :) Grattis till dina framgångar med stora kannan!
 

Bilagor

  • rosetta2forum.jpg
    rosetta2forum.jpg
    179.9 KB · Visningar: 33

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,353
Senaste medlemmen
Massor
Topp