Sidan 190 av 308 FörstaFörsta ... 90140180188189190191192200240290 ... SistaSista
Resultat 1 513 till 1 520 av 2457
    jag kör på 100% arabica och visst är det mindre crema, men det går någorlunda ändå...Dock vet jag inte vad jag håller på med längre, får aldrig några tydliga hjärtan längre, blir typ lite halvrundt, skevt, eller äppleliknande, och rosetta har jag aldrig fått till riktigt!

humf!

Dagens bidrag till latteart-floran. Hälld på chokladkaffet som jag överdoserade till max. Fick rinntid på 40 sekunder och en mjukare, mindre tydlig chokladton. Mjölken blir bra hela tiden nu och den gör ju sitt till smaken. Vansinnigt god blev denna kopp i alla fall!

//Stefan (som nu vågar tillstå att säga han kan skumma mjölk; synd bara att fotona inte blir lika bra)
    Grind in, Turn on, Steam out...

Snygg art här i tråden, som vanligt! Stabilt!

På tal om 100% arabica och dess crema. Visst blir det lite tunnare, med följden att kontrast mellan mjölk och kaffe inte blir lika stor, utseendemässigt. Hällde denna i morse. Red Clay från Koppi.

Klicka för större

riktigt snyggt

Denna fick jag till idag, riktigt nöjd. Såg dock så mycket bättre ut i verkligheten!
    Bifogade bilder Bifogade bilder

Nice Agathtorn!
    Ser riktigt bra ut, har du kommit underfund med mjölkskumningen nu?

Själv fick jag precis iordning på skumningen med den stora kannan vilket varit ett stort dilemma...Men denna gången skummade jag till 2 koppar och bägge gick att hälla respektabla mönster med...!

Citat Ursprungligen postat av fotogenicco Visa inlägg
    Nice Agathtorn!
    Ser riktigt bra ut, har du kommit underfund med mjölkskumningen nu?

Själv fick jag precis iordning på skumningen med den stora kannan vilket varit ett stort dilemma...Men denna gången skummade jag till 2 koppar och bägge gick att hälla respektabla mönster med...!
    Tjenare, nja detta var faktiskt bara den andra rätt lyckade rosettan. Det roliga är att det är alltid till samma polare dom blir bra! Han har besökt mig 2 gånger sedan jag började prova på rosettas och det är då dom blir bra, haha.

Men imorse fick jag faktiskt till en till! Peppar peppar ... Kanske tar sig
    Dock bara med den lilla kannan, enklare att få till virvel där med min lilla klena Gaggia Grattis till dina framgångar med stora kannan!
    Bifogade bilder Bifogade bilder

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •