Latte Art-bilder

hne

Well-known member
Äntligen igång igen! Dubbel splittad på två espressokoppar med obetydligt mer mjölk än kaffe på. Mums med morgonkaffe!
IMAG1195.jpg
IMAG1196.jpg

(De var liggande när jag tog dem, men... Telefoner, grrr)
 

Stefan Böna

Mr Microtext
image.jpg

Fick inspiration efter ett cafébesök på söder i huvudsta'n. Inte de enklaste att hälla, men jag försöker lite då och då och detta är en av de (enda) bättre... :closedeyes:

//Stefan (som inte på långa vägar häller tillräckligt med latte-art för att briljera)
 

Stefan Böna

Mr Microtext
image.jpg

Slänger upp en etsning från idag. Hade ingen rosé, så det fick bli rosor och en latte på balkongen i eftermiddagssolen istället... :coffee:

//Stefan (som inte lyckas hälla något snyggt i latteglasen; etsar dem istället)
 
Första Rosettan(?)!

Har battlat på med min gamla pustandes Francis Francis i ett par månader

Inte mycket för världen men lyckan blev total när något som liknar en rosetta formades i koppen!!
latte-art.jpg

Stolt blir man och har man lyckats en gång kan man göra flera, så nu vill man hem och göra kaffe :lol:
 

wesaft

Well-known member
Innan har det mest varit löv, men nu ska jag försöka få till hjärtan bättre. Idag fick jag till ett bra :p
Hj%C3%A4rta-500x381.jpg
 

Scheutz65

Member
Wow snygga, efter två veckor i Espresso världen med ECM Giotto så är jag fortfarande noob i jämförelse med dessa bilder. Min latte art liknar mer ett inferno, men jag börjar i alla fall få till skummningen i kannan :) Jobbar på det och era bilder ger inspiration !!
 

rainy2190

Active member
Hur är det? Jag är en ny medlem. Bra att se latte art gjordes av alla.Jag studerar svenska nu, så jag kanske skriver fel i grammatik. :coffee:
IMG_8298.jpg
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Slänger in en bild från nu i eftermiddag. En latte på balkongen under parasollet i solen. Bara för att låta tråden leva vidare... :lol:

image.jpg

//Stefan (som bara älskar att dricka ur dessa glas och som kanske börjar få till arten i dem också)
 
Senast ändrad:

stefanbo

Well-known member
ImageUploadedByTapatalk1373563534.362414.jpg

Måste säga att övning verkligen ger färdighet! En vår av pappaledighet (1 cappu om dan) och nu semester (1-3) om dan gör att jag blir hoppfull och ibland lite stolt över arten...
 

rainy2190

Active member
art latte.jpg
min cafe mocha art på 12 oz cup forra sju månader, använd vietnamesiska robusta, oss göra det höjdpunkten på kaffe bakgrund,Jag kallar det "Jonith" ^^
 

hne

Well-known member
Jag gissar att rainy2190 jobbar med att hälla mjölk i kaffe. Jag tycker mig ha gjort ett par tusen mjölkdrinkar men jag är inte i närheten av att lyckas med något sånt.
 

Stefan Böna

Mr Microtext
rainy2190 har säkerligen hällt både en och annan latteart i sin dar, hne, men sedan är den där hälld i en ganska stor kopp (12 oz är cirkus 3,5 dl om jag räknade rätt) och då är det enklare att hälla stora komplexa mönster. Snyggt ändock, måste jag säga! :)

//Stefan (som häller sin latteart till cappisarna i koppar vilka rymmer drygt två dl; 7 oz ungefär)
 

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,720
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp