Latte Art-bilder

GLC

Well-known member
Första försöket på en tulpan, helt ok, roligt att hälla.

attachment.php
 

Hank

Well-known member
Lite ringrostig efter sommaren men den här blev ganska okej, får dock inte till botten på lövet riktigt.
 

Bilagor

  • latteart.jpg
    latteart.jpg
    81.3 KB · Visningar: 48

duenorth

Well-known member
Dagens cappuccino.
Lite för gammalt kaffe och några bubblor i mjölken, men smakade helt ok ändå.
 

Bilagor

  • capp.jpg
    capp.jpg
    67.9 KB · Visningar: 54

hne

Well-known member
Jag är rostig i hällningen och mjölken blev bubblig för jag provade en brantare vinkel på ångröret med tveksamt resultat, men jag gillar kontrasterna jag fick till för ett par timmar sedan. Waxholms Kafferosteri Bianco, lång dubbel med ganska god hastighet. Lite nötig.
 

Bilagor

  • kontrast.jpg
    kontrast.jpg
    86.4 KB · Visningar: 30

Stefan Böna

Mr Microtext
Kan inte påstå att jag kommit närmare Sunscheins nivåer, men jag får väl skylla på mindre koppar och att jag får mjölken lite för tjock hela tiden... ;)

Dessa två koppar blev inte allt för tokiga dock. Tokfärskt kaffe, därav bubblorna...

100912_pop_cappuccinos.jpg


//Stefan (som funderar som bäst på hur den eventuella kaffecirkeln ska och bör läggas upp)
 

BloodyMezzo

Well-known member
Inte så att jag försöker konkurrera med mästarna här, men jag blev så sjukt nöjd när jag äntligen fick till nåt som liknade latte art! Ett vanligt hjärta men nu har jag äntligen fått till den därförbannade mjölken en gång och då ska det väl gå igen? Jag tröttnade på att jag inte hittade det där djupare läget i mjölken så jag "vispade" helt enkelt runt i mjöken med munstycket i den andra fasen och plötsligt sade det klick! :coffee:
 

Bilagor

  • DSC00252.jpg
    DSC00252.jpg
    96.5 KB · Visningar: 42

hne

Well-known member
Jag har tappat stinget på hällningen totalt. Blir bara hundhuvuden i ett hörn av koppen hela tiden. Det gläder mig därför extra att höra och se att det går ovanligt bra för någon helt oväntat.
 

Calobra

Alnö Kaffehus
148852_159829590727245_100001006155987_299948_6522434_n.jpg


Rätt stolt kan jag konstatera att min 8-årige grabb fixar rätt bra Cappucinos med vår Rancilio Silvia nu för tiden.
:)
Den skumkvaliteten gör i alla fall mig avundsjuk.
 
Senast ändrad:

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,720
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp