Latte Art-bilder

rainy2190

Active member
Jag gissar att rainy2190 jobbar med att hälla mjölk i kaffe. Jag tycker mig ha gjort ett par tusen mjölkdrinkar men jag är inte i närheten av att lyckas med något sånt.

tacka Stefan Böna och Hne, tror jag det viktigaste att göra latte art är skum, om vi kan ånga micro mjölk (se skum mjölk är glans och tunnare, inte het över 65c) har vi 60% för att få fin latte art, låt prova några olika sätt att få dig mjölk bättre :)
 

rainy2190

Active member
IMG_0536.jpgIMG_0538.jpg
På denna vackra fredag ​​eftermiddag, kom jag på min väns café som heter Barracuda i Borås, gjorde jag mig själv en kopp latte art rosetta på 6 oz cup, ganska glad och njuta av min kopp café:closedeyes:. Då jag utmanade i en dubbel rosetta latte art på en 6 oz cup, och slutligen misslyckats .... Jag tycker det är en svår utmaning :dry:
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Var hemma hos djneo idag och snackade/gjorde kaffe. Passade på att låta kameran jobba lite också. Det blev en liten serie om en cappuccinos tillkomst... :)

image.jpgimage.jpgimage.jpg
image.jpgimage.jpgimage.jpg

//Stefan (som precis skaffat en ny kamera; tycker det är roligt att plåta igen)
 
Senast ändrad:

Stefan Böna

Mr Microtext
Skaffade mig ett stativ till nya kameran och provade lite idag med detta och självutlösaren. Tyvärr blev koppen stående lite för länge, men lyckligtvis så smakade det mycket gott! :)

image.jpg

//Stefan (som njutit både kaffe och tillvaro på balkongen under dagen; semestern slut nu)
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Det är mycket Böna nu... :p Men denna kan jag inte låta bli att bjucka på! :)

image.jpg

//Stefan (som bara älskar att sätta snygg art och sin nya kamera; en härlig kombo)
 

rainy2190

Active member
It's just about 10-14gram for chocolate powder( I use 250ml cup) , mix it well with 25-30 ml hot water after that you can steam milk just the same with latte foam, and you can pour it like latte . I practice with chocolate because it's cheaper than coffee ^^
 

Noya

Active member
e5e2a4ab.jpg

Jag har inte en aning hur jag gjorde eller vad det ska föreställa men jag kan inte låta bli att gilla den.
 

weeklund

Active member
Ja creman har väldigt stor betydelse. Just nu har jag 500g bönor som inte ger speciellt rolig crema, vilket är lite frustrerande för latte arts-träningen :(.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp