Latte Art-bilder

Faktor

Well-known member
En liten rackare på morgonkvisten..
midpourkr5.png

Jädrar anacka! Den var inte dum den! :lol:
 

Lars

Well-known member
Du är kungen, treefinger. I toppform ser jag. Perfekta konturer. Otroligt jämn crema. Lutad kopp. Lugna, mjuka rörelser. Snygga öglor. Fat leaves skolan. Perfektion!

Latte art är kul, men både du och jag vet ju att det är en bra Kenyan som får en att skratta rakt ut av sann kaffeglädje!
 

treefinger

Well-known member
Du är kungen, treefinger. I toppform ser jag. Perfekta konturer. Otroligt jämn crema. Lutad kopp. Lugna, mjuka rörelser. Snygga öglor. Fat leaves skolan. Perfektion!

Latte art är kul, men både du och jag vet ju att det är en bra Kenyan som får en att skratta rakt ut av sann kaffeglädje!

oj oj.. tack o tack.. väldigt roligt att höra. Men visst har du rätt i det du säger, Kenya FTW!

Är förresten tokigt avundsjuk på er malmöbor, verkar ju vara grym laganda där nere :)
 

Faktor

Well-known member
Här kommer mitt senaste rosetta-alster. På just rosetta-fronten gör jag stora framsteg just nu verkar det som.

 

JvD

Well-known member
Inne på min tredje månad som barista. Älskar yrket hittills, men guuuuud. Hur får man en sån där rosetta. Den är ljuvlig.

Rätt "skum", rätt handlag och rätt inställning ;-)

Finns nog en hel del guider här på sidan faktiskt, sök så hittar du. Andra kommer säkert att göra tilläget "Träna, träna, träna /.../ träna och träna :-D

Välkommen hit Martin!
 

johey

Well-known member
Jag borde väl ha lärt mig att göra rosettor nu, men jag dricker ju mest espresso och får således inte så mycket övning. Men nu har jag haft lite besök på senare tid och på så sätt fått chansen att öva lite. :) Inget mästerverk, men jag tror det är den bästa hittills.
 

Bilagor

  • rosetta01.jpg
    rosetta01.jpg
    141.7 KB · Visningar: 109

YocaL

Well-known member
Tusan!
Så fort jag får till nåt vettigt så är den ända kameran som finns till hand mobilen.
 

Bilagor

  • rosetta.jpg
    rosetta.jpg
    86.5 KB · Visningar: 74

doppio

Well-known member
2101407833_7abda02fe0.jpg


Absolut ingen latte art att tala om, dock mitt livs första cappucino försök. Förhoppningsvis så kan det bara bli bättre härifrån.
 

Jutta

Well-known member
Två från senaste tiden. Cappuccino med rosetta från Paparazzo respektive pyttelatte med hjärta från härom dagen på Marmelad.
 

Bilagor

  • DSC00172.jpg
    DSC00172.jpg
    24.5 KB · Visningar: 92
  • DSC00177.jpg
    DSC00177.jpg
    36.3 KB · Visningar: 84

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp