Latte Art-bilder

larsan

Well-known member
Efter Sunscheins bleknar mina försök, men detta är det närmsta jag kommit:
23531_374458032446_684767446_4296647_3046348_n.jpg
 

djneo

Well-known member
Här kommer 2 lunch kaffe bilder. den första är från idag och den andra ifrån tisdags innan jag fick denna hemska vinterspysjuk. Skönt att magen har lugnat ner sig igenom så man kan börja med kaffe igen.

picture.php


picture.php
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Den här blev jag riktigt nöjd med! Lite väl mycket ytspänning kanske... Bra smak i koppen också. Kaffet är The Pinapple Thief från J&N.

WWffqgFXu.jpg


//Stefan (som ser tulpanen i koppen som en hyllning till våren och påsken denna gång)
 

baristashopen

Active member
Mitt försök till latte-art

Dagens försök till latte-art...lite mycket bubblor blev det allt i mikroskummet såg jag när jag förstorade upp fotot i 100% :lol:
 

Bilagor

  • latte-art.jpg
    latte-art.jpg
    62.8 KB · Visningar: 66

Stefan Böna

Mr Microtext
Kvällens koppar fotade i vårsolen på (den blåsiga) balkongen! :)

gcxsXTgCp.jpg


//Stefan (som tror sig hittat tilbaks till arten genom att ha saktat ned farten i hällningarna)
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Kvällens andra cappis på Ananastjuven. Roligt med najs art på en mycket välsmakande kopp!

vrTiXiEBA.jpg


//Stefan (som önskar lära sig hur man häller tulpaner som den i slutet av svansen i hela koppen)
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Såg ett försök till att hälla en indian i koppen. Varför inte, tänkte jag. Hällde, etsade lite och fick en... eh... ja, inte blev det en indian i alla fall... :lol:

QrVtanYpB.jpg


//Stefan (som ändå blev nöjd med arten och bara njöt innehållet i koppen; riktigt gott)
 

lolgun

Well-known member
få jag fråga hur lång tid det tog att lära latte art? Jag har provade på 20-30 koppar nu och känner helt löst. . . .
 

PF013

Well-known member
Jag gjorde ett snabbt överslag när jag firade 1-årsjubileum med Silva, och konstaterade att jag hällt runt 1300 cappusar. Och då är jag långt i från samma klass som master Sunschein och de andra. Men jag har inte tränat speciellt målmedvetet heller.
 

Gholam

Well-known member
Och när man byter maskin eller ångrörsmunstycke så börjar man om från början (nästan), för har man inte bra skum så blir det ingen art...
 

Sunschein

Well-known member
Det felet jag gjorde i början var att jag inte hällde tillräckligt nära ytan, utan försökte wiggla fram något på ganska hög höjd. Får man väl till mjölken och går ned till ytan har man ju i princip ett hjärta där ;P

Här kommer lite bilder också:

picture.php


picture.php


picture.php


picture.php


picture.php


Det ser riktigt nice ut på art-fronten nu böna!
 

danwi

Well-known member
Ok, kanske inte den snyggaste art som publicerats men den är allt lite oroväckande... "Lattemannen förföljer dig i dina mardrömmar!" Något att skrämma barnen med när dom inte vill dricka sitt kaffe, kanske? :)

picture.php


(Varför tar det så lång tid att gräva fram mobilen och få igång kamera-appen och ta en bild? Den som väntar på usel bildkvalitet väntar uppenbarligen för länge...)
 

PF013

Well-known member
... plötsligt hör man ett dämpat glädjetjut från köket, och sen kommer frun ut med en sån här:

IMG_6406s.jpg


Man blir ganska stolt. Då har man väl lyckats...
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,670
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp