Latte Art-bilder

oOTINDRAOo

Well-known member
Blev en rackare till här precis. Inte den lättaste koppen att förflytta ^^

picture.php


picture.php

Oj vilka specialare du gör, jättehärliga färger.!
 

Gholam

Well-known member
Sunschein: Det är inte bara det att det blir fina figurer, det ser även smaskigt ut. Man vill verkligen sätta läpparna mot koppen och surpla i sig en klunk. :D Du kör med 4%-ig mjölk eller hur?
 

Sunschein

Well-known member
Haha, många tack hörni!

GLC sluta för guds skull inte att posta, de är kanonsnygga! Vore kul om ännu fler började posta bilder.

Gholam: Till de där körde jag med Klövers mellanmjölk på 1.5%. Den smakar riktigt bra och det blir förvånansvärt fint mikroskum. Tidigare har jag alltid använt Arlas standardmjölk. Blir 4%-ig mjölk ännu bättre tro? ^^
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Till skillnad från GLC tänker jag inte sluta posta (även om det är svårt att komma ens i närheten av kung Sun) bilder lite då och då. :)

Slog mig just att jag någon gång (med mer kopp kvar) ska testa att göra genomdraget även åt andra hållet och göra en rosetta av svansen. Undrar om det kan bli något?

Espresson är gjord (givetvis med enkelhandtaget) på Costas jubileumsrostning. Mycket god, len och fin blev denna!

SGXnkyhPs.jpg


//Stefan (som får sälla sig till de som tycker att det är enklare att skumma i liten kanna; det är banne mig det)
 

djneo

Well-known member
Här kommer 2 st som jag gjorde idag på lunchen när jag var hemma, tog dock ett tag att hitta kameran så vart lite bubbliga...

picture.php
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Kastar in en bild på kvällens cappis. Inget mästerverk kanske, men den blev ganska fin! :)

Och god (Åre POP; enkelhandtag)!

YhJduRbkk.jpg


//Stefan (som just sitter och funderar på hur de stackars grannarna under mår; de har haft inbrott idag)
 

GLC

Well-known member
I ett litet glas, häller enormt sällan i glas, så där behövs lite mer övning.

4438005121_68f7906112.jpg


Btw, tack PF013 för tipset om gängtejp. Det och de nya malskivorna gjorde kvarnen till en kung!
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Inte riktigt så bra som Sunscheins, men jag blev väldans nöjd med denna. Symmetrin kan man ju inte klaga på! :)

Riktigt god cappis också!

jRyGJQbQI.jpg


//Stefan (som funderar konstant på sitt anförande till den 8 maj; det börjar ta form i alla fall)
 

Forumstatistik

Trådar
14,663
Inlägg
155,691
Medlemmar
19,362
Senaste medlemmen
henrik_moderator
Topp