Dagens espresso - BILDTRÅD

Jonaz

Active member
Plåta er java. Plocka gärna fram din favoritkopp... Själv är jag barnsligt förtjust i att blanda mina koppar, hellre udda än jämt.

Dagens andra:

Gjord på Passalaqua Mekico 100% arabica. Aningens tunn, men med lång eftersmak, frisk som vinterbris. Perfekt som bas i en coretto ;)

119764780_8808eb3ec3.jpg
 

plind

Well-known member
Eftersom Cheffalo inte verkar vara vaken så får jag väl hjälpa honom lite på traven med några andra koppar som han har :lol:

PICT2118.jpg


PICT2119.jpg


PICT2120.jpg


PICT2121.jpg
 

lupoo

Well-known member
Kl. är 19:10 fy va sugen jag blev när jag råkade titta in här. Lägga barn nu, kaffe efter :D
Trevlig helg på er!
EDIT
Så här blev den!

Kaffe: Ionia Oro. Guldpåse med vad ser ut som 100% arabica, bra karaktär.
Kopp: "Noname", inköpta på Duka, pressent från storasyster, . Har bra med "gods" i sig och är "goa" att dricka ur. Set om sex koppar med olika mönster på. Så nu kan jag fixa en riktig "espressobjudning" ;)
 

tobbeg

Active member
Dagens korta enkla. Efter rengöringen av kvarnen går allt så mycket bättre och smakar så mycket godare.
 

Bilagor

  • single shot redigerad3.jpg
    single shot redigerad3.jpg
    139.7 KB · Visningar: 174

treefinger

Well-known member
Blev på nytt förälskad i Johan & Nyströms Etiopiska Harrar Longberry. Den är så förbaskat god just nu att jag nästan kan svära på att de fifflat med rostningsprofilen nu igen. Det smakar helt otroligt bra.

Ja, här kommer en ristretto gjord på en dubbel:
 

Bilagor

  • DSC09046-1.JPG
    DSC09046-1.JPG
    150.5 KB · Visningar: 267

mag

Well-known member
Kvällens lilla rackare på J&N 5 Estate, shit vad god den är.
35 sek, fruktig och söt.
 

Bilagor

  • a07005-052.jpg
    a07005-052.jpg
    49 KB · Visningar: 226

Melville

Active member
en arcaffè rotunda i nya moakkoppen, från i morse... blåvitt vinterljus från köksfönstret.... mmm:)
 

Bilagor

  • arcaffè rotunda.jpg
    arcaffè rotunda.jpg
    34.5 KB · Visningar: 183

marmander

Well-known member
Dagens espresso är den första....någonsin. Elva månader är väl inte en dag för tidigt...
 

Bilagor

  • AMs första.jpg
    AMs första.jpg
    182.3 KB · Visningar: 157
Topp