Barista Cup

Lattemannen

Active member
Vilka bönor körs i BC?

En fråga till er BC deltagare eller ni som är kompis med nån. Används det bönor som vi vanliga dödliga kan köpa i butik i BC, eller är det special special som gäller?

Jag tänkte besöka semin på söndagen samt kalaset på måndag kvällen.
 

treefinger

Well-known member
En fråga till er BC deltagare eller ni som är kompis med nån. Används det bönor som vi vanliga dödliga kan köpa i butik i BC, eller är det special special som gäller?

Jag tänkte besöka semin på söndagen samt kalaset på måndag kvällen.

Är ingen BC-deltagare men jag tar mig friheten att svara ändå. Vissa verkar köra med custom blends medan andra, åtminståne andra år, har kört med blandningar/singlar som går att köpa.
 

Nickeh

Well-known member
Har precis köpt hem 500g av costas blend, har druckit den på cafét men det blir spännande att se hur den ter sig hemma i min Classic.
Den blandning han använder kommer iaf. att säljas på News som jag förstått det. Förra året fanns hans dåvarande BC blend till försäljning också. Vet inte hur det är med andra deltagare men här i Umeå kan vi iaf lägga vantarna på Barista Cup kaffe :)
 

jb

Well-known member
Det ska bli otroligt kul att se alla tävlande i semifinalen.
Jag hade förmånen att få döma uttagningarna i Gbg och Sthlm men har inte sett de andra från Umeå och Mmö...

Jag antar att vi får se ett antal taggade baristor som jackat upp sitt "program" ytterligare ett snäpp...

missa inte detta, årets kaffeevent!!!
Själv har jag förmånen att få smaka på en del av det som kommer att presteras :)
 

treefinger

Well-known member
hm.. nu blir jag förvirrad.. du svarar jakande samtidigt som du säger att jag har fel :)

Det är alltså på söndag och måndag, inte som jag skrev ovan, lördag o söndag?
 

treefinger

Well-known member
Jag tittar nog bara förbi på måndagen.. DC, du får se till att du masar in dig i finalen så vi kan skåla lite.
 

Lars

Well-known member
Skärpning treefinger. Om man bor så nära så är det ju tjänstefel att inte spendera så mycket tid som möjligt på BC!
 

Lars

Well-known member
Tyvärr inte, men jag är grymt sugen. Problemet är att jag inte känner att jag kan ta ledigt från jobbet på måndagen. Jag får be Stenqvist om löpande uppdatering via SMS ;-)
 
Topp