Barista Cup

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Jag har ställt frågan förr, vem har ni som favorit? Naturligtvis hoppas jag själv på att någon från Skåne tar hem titeln i år. Känns det inte på något vis att en kvinnlig mästare ligger rätt i tiden?
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Vaddå, vill du kvotera eller? :lol:
Närå, har en känsla av att det är fler och fler tjejer som dyker upp på tävlingarna så det är väl bara en tidsfråga.
 

Nickeh

Well-known member
Hoppas givet på att Costas tar hem segern.
Synd att hans kollega Tove inte fick hänga hade som sagt vart skoj med lite fler duktiga tjejer som dyker upp. Tror att hon hade kunnat placera sig rätt bra om hon hade kommit vidare...
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Ulrika Palander har sett stabil ut här i Malmö. Häller sina mjölkdrinkar med dubbla kannor samtidigt. Kör med Ioniabönor.
 

andcar

Well-known member
Nickeh sa:
Hoppas givet på att Costas tar hem segern.
Synd att hans kollega Tove inte fick hänga hade som sagt vart skoj med lite fler duktiga tjejer som dyker upp. Tror att hon hade kunnat placera sig rätt bra om hon hade kommit vidare...
Jepp, håller helt med. Hon placerade sig på plats 16 poängmässigt och det är de 14 första som gick vidare till semifinal. :cry: Det var hennes första försök i tävling och blev övertalad att ställa upp bara någon vecka innan. Lite synd är det iaf men hon kommer nog igen nästa år och då ännu mer laddad! :)
Hon skulle coacha Costas, jaga honom med tidtagaruret och se till att har har rätt glas/koppar/kannor framme under finalen.
 
M

Medlem14302

Guest
Vi har fått finbesök på riktigtkaffe.se så av med hatten och buga fint!
Min hatt åkte av så fort jag såg att någon döpt sig till Orangecoffebean.. =)

Någon som har en teknisk fråga på hög nivå så ställ den till denna dam!
 

wesaft

Well-known member
Läcker avatar Molarin! Vad personligt trevligt det blev här inne helt plötsligt :)
Jag kände att jag fick byta till ett leende tidigare för att väga upp mot Mr Isomacs avatar ;)
 

Molarin

Well-known member
Costas fixade fribiljett till Stockholm i kväll! RiktigtKaffe gratulerar!

Nu väntar vi på tillkännagivandet av övriga semifinalister.




(Tack wesaft!)
 

jb

Well-known member
Följande gick så vidare till semifinal:

Direktkvalificerade
Daniel Remheden
Mattias Björklund
Emma Andersson
Costas Pliatsikas
Övriga tio i alfabetisk ordning
Alicia Rossi Santillan
Calle Öhman
Daniel Chomieniec
Emmelie Bergren
Matteus Slivo
Mattias Johnsson
Rasmus Nyåker
Richard Lindh
Viktoria Mårtensson
Ylva Hedborg

information från www.scae.se
 

mag

Well-known member
Kan man beskåda semifinalen någonstans? När går den av stapeln i så fall? Vore kul att se proffsen in action!
 

jb

Well-known member
Kan man beskåda semifinalen någonstans? När går den av stapeln i så fall? Vore kul att se proffsen in action!

Följande gick så vidare till semifinal:

Direktkvalificerade
Daniel Remheden
Mattias Björklund
Emma Andersson
Costas Pliatsikas
Övriga tio i alfabetisk ordning
Alicia Rossi Santillan
Calle Öhman
Daniel Chomieniec
Emmelie Bergren
Matteus Slivo
Mattias Johnsson
Rasmus Nyåker
Richard Lindh
Viktoria Mårtensson
Ylva Hedborg

information från www.scae.se


Kanske prova med länken ovan!!? :cool:
 

mag

Well-known member
Tack för tipset - efter en liten stund i Sherlock-hatten hittade jag vad jag sökte som jag inte hade tålamod att finna första gången jag var där... kryssat i almanackan nu ;)
 

Anne

Well-known member
Semin är 25 mars, ca 12-19, Bonnier Conference Center,Torsgatan 21, Stockholm. Finalen 26 mars, samma plats. Och så prisutdelning och middag på Moderna Museet på kvällen. Är det några härifrån som ska gå? Jag ska vara med på kvällen, och kanske titta på semifinalen.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp