Stockholm Sosta

NiklasM

Well-known member
Imorse intogs en capu samt en efterföljande espresso.
Kan bara säga - kalas! Riktigt bra. Kaffet & stämningen var perfekt. En massa folk som alla var mer eller mindre nyvakna och på väg till jobbet. Alla koncentrerade på kaffe. Ingen ungdomsgård idag inte :)
 

treefinger

Well-known member
Sosta på sveavägen.. var någon "egen" blandning som de körde med. Bad om en kort enkel. Var helt okej, men kanske ingen sensation. Med Uppsalamått mätt var det väl en fyra av fem, men det får bli en trea.
 

malena

Member
Hej alla,
Vill bara säga att jag inte bor i stockholm, men har varit på sosta på götgatsbacken två gånger och fått en perfekt espresso den ena gången och en perfekt (nåja nästan iallafall) cappuchino den andra. Men ser fram emot att göra en liten lista med andra bra ställen med utgångspunkt från era tips, till nästa gång jag skall upp. Hälsning Malena från Köpenhamn
 

Espressino

Active member
Yep, trefinger, de kör ett DeRocciskaffe som packats om och etiketterats som sostas eget kaffe av deras kaffeleverantör här i stan. Lite fulkaffe får man nog kalla det, har mkt hög robustahalt, och bara indonesiska robusta dessutom. Men jag tycker ändå de hanterar det kärva kaffet bra. Men jag håller med om att det inte är tidernas bästa och mest aromatiska blend precis.

Sosta har annars bytt kaffe flera gånger under åren jag fikat på Sveavägen. De har såvitt jag kommer ihåg kört Moak, Moccaflor, Kimbo, Biancaffè och något märke till som jag glömt.
 

Espressino

Active member
Kom på det glömda kaffemärket: Palombini, som jag för övrigt gillar. Vet dock bara ett ställe i Stockholm som använder det: Il Caffè, på bergsgatan.
 

mts

Well-known member
var på sosta på sveav. igår, vi beställde tre freddo och en espressino av nån liten pryl som kombinerade popsnörelooken med harry potter. Tyvärr hade han verkligen nollkoll på vad han höll på med, två freddos vart ok den tredje fyllde han på med isbitar i vilket bara gjorde den vattnig och allmänt kass.
Fick en ny när vi klagade på den med kommentaren "sorry att den sög" från en av de mer rutinerade killarna så det var väl ok, men det levde verkligen inte upp till mina förväntningar. I övrigt noterade jag ungefär samma som övriga här i tråden, icke avtorkade ångrör, skumning av "gammal" mjölk. Espressinon var dock riktigt bra.
 

hellbarber

Active member
Imorgon blir Sveavägen ännu en barista fattigare då Matteus gör sin sista dag!! så nu är det allt upp till bevis för de nya grabbarna.! Annars får vi byta ställe igen på morgonfikat.. We miss U alredy!
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp