Fredrik

Fredrik

Well-known member
Hej på er

Fredrik heter jag. Kallade mig "jarnman" på kaffeforum.se. Kände dock för att skippa det gamla namnet som är en amerikanisering av "järnman" dvs ironman = långt och hemskt triathlon.

Nu gör tiden blir det inte lika mycket träning för sådana vansinnesdåd, men en hel del hinns ändå med. Fullföljer en svensk klassiker i och med Vätternrundan i mitten av juni.

Förutom träning och familj (= fru + 2 döttrar) är jag helt insnöad på espressokaffe. Sedan ett knappt år tillbaka är jag ägare av en BFC junior plus och en Minimoka M-205. Har ett stort sug för att experimentera med kaffet och lära mig hur de olika parametrarna påverkar smaken i koppen. Favoritkaffet just nu är Montanos Gran Miscela som jag köper hos Aldo i Skanör.
 

daggen

Active member
Trevligt, blev "tyvärr" ingen Junior Plus för mig. P.g.a min låga skåphöjd i köket så blev jag "tvingad" att gå på en Giotto Premium istället...inget jag gråter över såhär i efterhand dock :D

Har du avkalkat din maskin någon gång ?
 

Fredrik

Well-known member
Nej. det har jag inte ännu. Jag har dock börjat fundera på det och hittat en finfin beskrivning på hur det kan gå till. Kolla in [trasig länk - borttagen]. Det finns en del 2 också....
 
Senast redigerad av en moderator:

daggen

Active member
Jo, den är grym...har även läst tråden på HB.com som ledde till det resultatet...men Giotton ser inte riktigt likadan ut inuti och vet därför inte riktigt vart nivåsensor m.m sitter.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp