Malmö Te och Kaffehuset

Asprilla

Well-known member
ja, jag kommer ner till malmö i mitten av nästa vecka så jag kan titta förbi då när jag är ute på stan, så får vi se.

ja, färskmalet är klart att föredra. men det skadar inte att ha ett bekvämlighetsalternativ. jag kan prova på och sen rapportera min åsikt huruvida det är något att ha, det är ju lite som en gris i en säck.
 

mrjohan

Well-known member
Idag fanns Haugaards espressoblandingar i kvarnarna. Shiraz och Bambaata rostade 25 juli. Testade Shiraz och det smakade topp! Bönorna finns för övrigt till försäljning.

Som vanligt är Mattias väl påläst om vad han serverar och man får mer än gärna en utläggning om vad det är för bönor som ingår i blandningarna och vad man förväntas hitta toner av i espresson.
 

Lars

Well-known member
En påse Bombaata införskaffades igår. Så fort J&N El Salvador Bourboun Estate är slut skall denna öppnas.
 

Emmalinnea

New member
helt underbart. har inte letat allt för aktivt men har köpt älskade Passalacqua Mehari och sett att de även har diverse mauro kaffe!!
Att rekommendera!
 

Kirtalez

Member
Helt fenomenalt goda kaffen det finns där! Kan rekommendera Panama sweet. Massa intressanta och spännande single estates finns även!
 

onyman

Well-known member
Väldigt stort utbud: Kanske 40-50 olika bönor/rostningar, vissa i flera storlekar. Bäst i Malmö för bönor och utrustning.

Kanske är utbudet FÖR stort?

Omsättningen på vissa påsar verkar lite väl låg kanske.

De skulle nog tjäna på att plocka bort ett par kaffen...som kund kan det vara svårt att få överblick.
 

PerraP

Active member
Du får gratulera Claes så mycket, riktigt roligt för honom!

Får åka inom en svänga och slänga nåt skitord innan jag åker på semester :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp