Malmö Nesta

andersno

Well-known member
Dan: Jag blev plötsligt oerhört sugen på att extraknäcka som barista i höst, och du nämnde tidigare att Nesta sökte. Vet du om de fortf behöver folk, och om de kan ha användning för någon utan tidigare erfarenhet men med brinnande intresse och stora ambitioner? =)
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Det kommer med all sannolikhet behövas folk till lördagarna. Bäst är att kila in till Nesta på vardagarna och då helst vid 10-11-snåret för att snacka med Roberto. Var inte blyg där utan säg att du är extremt intresserad och beredd att diska järnet.
 

andersno

Well-known member
Jag ska göra ett försök när jag är tillbaka i Malmö. Hade varit riktigt trevligt, och sannolikt mkt lärorikt! Mina diskkunskaper är redan välutvecklade, men på kaffeområdet finns mer att hämta.
 

Cap

New member
Har letat efter PILLIVUYT expressokoppar i Malmö med omnejd - men eh funnit. Vet någon var man kan köpa dessa?
 

Neo

Well-known member
Jag tyckte väl att jag kände igen Danne... Köpte en Latte i lördags o gott som f*n var det!!
 

Maria

Member
Hade min första Nesta-upplevelse idag. Köpte nytt kaffe och fick en espresso som gjorde mig knäsvag. Tackar!
 

Tan76

Active member
Absolut

Ja vist är Johans blandning suuuuuper. Tog två i söndags, en vanlig och en lång - den senare var bara näst bäst :lol:
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Kristian Norén kör sin första dag på Nesta idag! Kristian har tidigare jobbat på Kaffebaren på Möllan och Kaffebaren på Väster och dessförinnan på Sorl delvis tillsammans med undertecknad.
 

nocavity

Active member
Aaaah! Mitt första besök på Nesta, vilken upplevelse. En doppio följt av en cappucino, handmade by Johan Krantz. Man tackar. Dottern min tog en latte, och ville knappt dricka den. Ville inte förstöra rosettan :)
 

Agathorn

Well-known member
Var på besök i Malmö igår och tog en doppio på Nesta. Aldrig förstått vad folk pratar om när det beskriver espresso såsom "nötig" eller "chokladig", men nu fattar jag. Klart godaste espresson jag druckigt! Klar njutning som rann ur deras La Marzocco
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp