Malmö Nesta

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Njaa..vette tusan hur den kommer att serveras. Säkrast är att kila in när Roberto är där och fråga om den nya blandningen. Glöm inte att hälsa från Danne bara.. 8)
 

Lars

Well-known member
Han blir säkert glad om man frågar efter hans egen blandning. Får se om det blir tillfälle att gå dit i veckan.
 

AA

Skottjägare
Började dagens kafferunda på Lilla Kafferosteriet (mer info finns i den tråden) och fortsatte till Nesta.

Då jag hade blivit besviken (igen) på "LK" så kunde det bara bli bättre på Nesta. Glad i hågen beställer jag en dubbel och tar min kopp och sätter mej.

Den doftar mindre än vad jag hade förväntat mej och efter första zippen så måste jag tyvärr säga att jag blev besviken här med. Även denna dubbla smakar åt det fruktiga/syrliga hållet som jag inte gillar. Den var inte sur som den på "LK" men inte heller speciellt god.
Den var drickbar men inte mer.

Jag har druckit dubbla på Nesta ett flertal gånger och jag brukar vara nöjd. Kan det vaar något fel på mina smaklökar idag? Kanske.

Jag måste fortsätta.
Med stora steg så går jag mot Kaffebaren men dom har precis stängt. Jag drar till Espresso House istället.

/AA
 

treefinger

Well-known member
Ah.. känner att jag egentligen borde bo i Malmö, fruktiga syrliga bönor is faktiskt the shit. Är riktigt insnöad på sådana grejer. :)
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Nu har det kommit några kilo av min blandning igen. Denna laddning smakade betydligt bättre i min mun än den förra laddningen. Det finns två kilo kvar som ska köras imorgon söndag.
 

Lars

Well-known member
Dans blandning var inte alls dum. Schysst allroundkaffe som inte drar iväg åt något håll. Har inte provat med mjölk, men jag misstänker att det funkar utmärkt.
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Lars, du är så snäll mot mig. Fick dock inte till den lika bra igår som jag skulle vilja. En aning för blaskig.
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
I april var jag och Roberto nere i Florens för att besöka Piansarosteriet och för att ta fram min egen blandning för Nestas räkning.
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp