Malmö Sorl

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Nya ägare på Sorl från och med den 31:a april! Det är här jag extraknäcker lite då och då på helgerna och de har två "locations". Dels ett på Friisgatan och sedan ett på Davidhallstorg.
I och med ägarbytet kommer det ske en hel del förändringar vad gäller kaffet. Återkommer snarast med mer info.
 

Lars

Well-known member
Intressant! Jag bor precis vid Davidshalls torg och det låter ju som trevliga nyheter. Vilken Sorl brukar du extraknäcka på?

/Lars
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Jag har stått på Friisgatan hela tiden. Men på lördag kommer jag att stå på Davidshall för första gången. Jag kommer att vara där vid 10.30 fram till 15.30, sedan bär det av till Friisgatan. Kom ner om du har tid!
 

andcar

Well-known member
-Kommer att rösta för ett snabbt stopp där på vår kaffesightseeing på lördag! 8)
 

Lars

Well-known member
Då försöker jag komma förbi på lördag! Man kanske till och med skall ta en lunchmacka.

/Lars
 

Lars

Well-known member
Det var kul att träffas. Det var dock lite kaotiskt på Sorl. Jag tror knappt att jag har varit i den lokalen sedan Sorl flyttade dit. När Coffe Maniac höll till där, så hände det att jag gick dit.

Vad var det för böna som serverades?
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Hallå där!
Det var en aning hektiskt där ett tag ja... 8) Första gången jag står på Davidshall och jobbar, Ny maskin och nya bönor och rusning är inte den bästa förutsättningen för att servera hundra procentigt kaffe. Men ge oss bara lite tid så....
Idag var det Palazzo (50/50) som serverades.
Alla malmönördar är välkomna att dyka in på Sorl på Friisgatan imorgon då jag jobbar från klockan 12. Där har jag mer kontroll på grejerna.. 8)
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp