Malmö Kaffebaren på Möllan

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Baren ligger strategiskt beläget på Möllan och har ett klassiskt italienskt snitt! Kristian som oftast står bakom spakarna på Brasilian brygger espresson på antingen La Tazza d`Oro FM Bar eller Del Doge Nero. Båda är väldigt trevliga bönor som har ett brett register.
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Åt en jäkligt god lunchmacka på baren idag! Bröd från El Panifizio (hur stavas det egentligen?) med röd pesto med chili och lime. Mumsmums.
 

LL

Well-known member
Hade nöjet att tillbringa 5 dagar nere i Malmö på semestern. och hittade av en slump till Kaffebar vid Möllan.
Trevlig barista, god espresso och skön avslappnad miljö. Plus för vatten med is i.
Om Kristian är den "unga" killen så får hans kaffe väl godkänt. Dock fick jag inte samma trevliga service och goda kaffe av hans kollega, måhända ägaren?

Men som sagt väl värt ett besök.
 

Asprilla

Well-known member
ett välkommet tillskott till kvarteret. bara varit där två gånger, det har blivit latte och islatte. jag är inte så förtjust i islatte, så jag förstår inte varför jag då och då får för mig att köpa det, kanske värmen i luften eller för att det ser gott ut. nöjd med min latte, ska givetvis hit fler gånger.

dessutom är lokalen lättstädad :D
 
C

cj53x11

Guest
Molarin sa:
Missa inte detta ställe, cj53x11!

Tack för tipset Site Admin! Jag får ta mig en tur dit i veckan som kommer. Idag blev det ett stopp på [t] & Kaffehus 1. Verkligen ett trevligt ställe. Blir många besök där framöver!
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Imorgon ska jag dit och njuta av en enkel! Det var alltför längesedan jag var där. Jag kommer att vara där ca 10.40 så om det är fler som är i krokarna hoppas jag på en nördträff!
 
C

cj53x11

Guest
Stenqvist sa:
Jag kommer att vara där ca 10.40 så om det är fler som är i krokarna hoppas jag på en nördträff!

Hade gärna mött upp men "tyvärr" måste jag hålla mig hemma för att ta emot en fet leverans från Espressomania 8)

Jag var annars där i helgen, riktigt schysst ställe. Det blir definitivt fler besök!
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Lars! Kristian ringde igår och undrade vilken Del Doge du tyckte funkade fint hemma? Var det Nero eller Rosso? Det var inga problem att få hem påsar från Mahogny om man vill ha det. Kaffebaren kan beställa hem vad man vill från Mahogny.
 

Lars

Well-known member
Det var Nero. Har du någon uppfattning om vad det kostar? Jag har en annan favorit också, men den är ganska dyr så jag är ute efter ett riktigt bra vardagskaffe.
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Jag tror inte det skulle bli så fasligt dyrt. Vi får ta och kila upp till baren och snacka med killarna där nåndag och se om de kan göra en bra deal till oss..
 

Lars

Well-known member
Vi skulle kanske kunna sammanstråla där någon dag efter klockan 17. Jag åker förbi möllan på väg från jobbet ändå, så det skulle vara smidigt för mig.
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Måste åka upp till Möllan och hälsa på Oscar bakom maskinen. Det var alldeles för längesedan sist
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,671
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp