Malmö Solde

Lars

Well-known member
För er som inte har provat det ännu, så kan jag rekommendera olika former av kallt kaffe på Solde. Igår drack min sambo en kall cappuccino. Jonas gjorde en cappuccino som vanligt komplett med latte art som sedan sockrades och hälldes i ett glas med mycket is. Jag smakade på den och det var en höjdare.
 

Lars

Well-known member
Var inne på lunchen och provade nya kaffet (nytt för mig i alla fall), Del Doge Nero. Om jag har förstått det hela rätt, så är det 50/50. I vilket fall som helst så var det gott. Mycket fin crema. Kraftiga cacao-toner med inslag av citrus skulle jag vilja säga (låter bra i alla fall). Provade två enkla (en med och en utan socker), samt en cappuccino. Cappuccino blev nästan som varm chocklad utan socker. Naturligtvis överdrivet, men helt klart åt det hållet. Någon annan som testat?
 

mrjohan

Well-known member
Ärligt talat hade det varit svårt att ens gissa på att det finns så mkt som 50% robusta i den blandningen. Helt klart intressant vad Del Doge lyckas åstadkomma med fin-robustan från Indien.

God blandning!
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Jag tycker att det är den bästa hittills på Solde. Jag sticker fram näsan och säger att jag fick årets godaste espresso av Johan förra veckan.
 

rainman

Active member
Stenqvist sa:
Jag tycker att det är den bästa hittills på Solde. Jag sticker fram näsan och säger att jag fick årets godaste espresso av Johan förra veckan.

Jag hugger emot och säger att den godaste hittills var den jag fick när jag var där i våras, om jag inte missminner mig fel så var det den blandningen som de gjorde tillsammans med nån rostare i malmö?!

Smakade Del Doge när jag var nere senast och den var inte dum, men det var inte den bästa (i min mun) :D
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Det nya kaffet smakade mums på Solde! David uppe från Stockholm står för rostningen. Tydligen så rostar han på J&N.
 

Lars

Well-known member
Ja, det var inte alls dumt. När jag var där på lunchen Johan och Jonas sålde på mig det sista av Del Dogen. Johan skickade med även med en påse av ett dubbelrostat kaffe som skall bli spännande. Det var extremt mörkt i färgen. Skall bli kul att prova!
 

rainman

Active member
Usch, nu kommer avundsjukan fram....

Man kanske skulle flytta ner till skåneland så man kan dricka fint kaffe oftare! :roll:
 

Lars

Well-known member
Jag provade det dubbelrostade kaffet igår... Det finns ett uttryck som säger: "Skåda aldrig given häst i mun", men jag får erkänna att det inte var jättegott för att uttrycka det försiktigt... Johan hade dock varnat mig...

Däremot var Del Dogen grym att jobba med hemma. Jag har ägnat dagar åt att få till 5 Estaten utan att vara riktigt nöjd med resultatet, Del Dogen "funka direkt".
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp