Malmö Solde

blomkål

Active member
Kul att höra Jonas på P3 idag! Tur att man inte jobbar som arkitekt, för då hade man riskerat att fastna i macchiato-träsket ;-)
Hmm. Jag pluggar till arkitekt, det är bara till att springa ner och köpa mjölk. Hur skulle jag annars passa in på ett arkitektkontor?
 

Joakim C

Well-known member
Spontant skulle jag nog vilja säga att reklamfolk är mer macchiato är arkitekter. De arkitekter jag känner är nog mest lattemänniskor, men de är heller inte baserade i Malmö så de har ju inte vår utmärkta utbud att välja mellan.
 

Figurehead

Active member
Alla som är fans av islatte borde bege sig till Solde nu för att få sig ett riktigt praktexemplar! Svalkar gott en ljummen dag =)
 

Molarin

Well-known member
Denna gång jag besökte Solde hade de Passalacqua Mehari i kvarnen. Och Jonas kunde verkligen krama ur det godaste ur bönorna. Helt klart toppenkaffe. Bättre än Bar Centro!
 

mrjohan

Well-known member
...jag och frugan dök upp strax efter att ni varit där. Jonas skvallrade. Synd att vi inte sprang på varann... :)
 

mrjohan

Well-known member
Nu har Solde avverkat både Solberg & Hansens Espresso Half & Half samt J&N's experimentblandning Oji. Båda blandningarna var finfina. Speciellt Oji'n!

Igår bjöds det på J&N-rostad Esmeralda bryggd i Aeropress. Jajemensan.
Aeropressen är himla smidig (kör själv med den på jobb) och Esmeraldan gjorde inte upplevelsen sämre.

Snart är det dags för nytt kaffe. Antar att Solde-grabbarna lägger ut mer info om detta kaffe på deras nya blogg.
 

Musicman

Well-known member
Yo,
Jag vill mycket kort bara tacka för det trevligaste och bästa espressobesöket jag upplevt! Tack Dan och Johan för den godaste Mauro shotsen och cappun både jag, hustrun och kusinen smakat på. Tack också för att jag fick prova er utrustning och testa en skumning som gick ok iaf...;-)
Servicekänsla i världsklass såklart, nu gäller det bara att försöka flytta hit också...:)

Tack,
Musicman
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
ahh det var himla trevligt att ni tittade förbi! Hojta till nästa gång du är i stan så kan vi köra en rejäl espressorunda.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp