Malmö Solde

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Ligger på Regementsgatan 2 och drivs av Johan och Jonas. Solde har inte bundit upp sig med någon leverantör vilket gör att det byts bönor hejvilt! Kör med La Marzocco tregruppare och enbart barhäng!
 

Molarin

Well-known member
Spännande med bönbyte! Undrar vad det gör för försäljningen? Är det positivt eller negativt att inte veta vad man får i koppen?
 

pojken_pelle

Active member
Molarin sa:
Spännande med bönbyte! Undrar vad det gör för försäljningen? Är det positivt eller negativt att inte veta vad man får i koppen?

Tror inte att det gör så mycket, dels för att det alltid är världklass på Solde, dels tror jag att antalet kunder som är intresserad av vilken böna de har är ganska få.

/pelle
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
De kommer ju att köra månadsvisa bytan vad jag har förstått. Kommande månad blir det Del Doge Rosso.
Sedan är det ju bara att fråga vad som komma skall, de är alltid pratsugna!
 

Fredrik

Well-known member
Senaste rapporten från Solde låter meddela att de idag serverar Del Doge blandningen. Smaskens tycker jag. Blandningen har en angenäm syrlighet. Självklart smakar den en massa annat också, men en falafel innan kaffet blockerade mitt smaksinne :)
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Det är ena riktiga höjdarträffar vi får till!! Idag dök jag, Fredrik och Lars upp. Vi snackade om att göra en gemensam tur till Köpenhamn för att botanisera bland barerna. Dagens träff behandlade ristretto..kommer upp lite bilder på bloggen inom kort.
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Det ryktas om gästspel på Solde till helgen...En VÄLDIGT duktig barista från Norrland har nog vägarna förbi. Behöver jag säga mer? 8)
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Hehe..det är ju det som är den stora frågan! 8) Men om det skulle krisa sig, så kan jag alltid ordna fram en sängplats...
 

rainman

Active member
Nästan en månad sen jag vara ner nu, saknaden är stor!
Bror min var inne för nån helg sen och det hade vart smockfullt med folk, har ryktet börja sprida sig? :D
 

mrjohan

Well-known member
Jag och min andra hälft avnjöt varsin cappuccino med fina rosettas på ett lugnt Solde i lördags. Costas fixade det såklart galant! :D
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Vet inte om det är den blå de kör, har inte varit där än och provsmakat. Ska ner imorgon och ta en förmiddagsfika. Återkommer om exakt vilken böna de kör med,
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp