Missar Kaffemaskinen...

andcar

Well-known member
-Lite typiskt är det att när jag äntligen lyckas ta mig söderut till Göteborg så lyckas jag planera så pass dåligt att jag inte ser ut att hinna med ett besök hos Cheffalo på Kaffemaskinen. Typiskt... Fast för min ekonomi är det nog bra men för mina espressos är inte lika bra. Har bestämt att jag måste byta kvarn och vill gärna ha en E-61 maskin också... Ekonomiskt vore det nog bäst att ta allt samtidigt men vi får se.
Men kommer att kompensera min miss i Göteborg med att ta en "espresso-tur" med några kompisar den helgen nere i Malmö. Ska bla till Aldo i Skanör och även Solde och några till! Ska bli en härlig lördag i koffeinets tecken! :D

Om det här är under fel avdelning så flytta den rätt. Känns lite fel här när det står kaffebarer Göteborg men det kändes också fel på andra ställen så det blev här... :?
 

Molarin

Well-known member
Visserligen kan cheffalo bjuda på en ytterst rättstavad cappuccino om man gillar spenprodukter ;) men dett är en typiskt allmän-tråd.
 

andcar

Well-known member
-Känns mkt bättre nu när inlägget har "förpassats" till rätt rubrik. :)

Är inte så hemskt svag för "spen-produkter", brukar säga att jag vill ha mitt kaffe oförstört. Gäller även rättstavade cappuccinos! ;) Nä, ge mig hellre en härlig espresso så blir jag riktigt trevlig.
 

andcar

Well-known member
Självfallet så ställer jag upp på en enkel eller två! :D
Ankommer till Malmö central fredag kl 15:52 fr Gbg. Lunch och en espresso, skulle det funka? Åker till Hässleholm senare på em. Lördag tar vi en tur runt om i skåne och kollar kaffet och vi kan kanske sammanstråla då om det passar bättre! Fler intresserade?
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Va? Du åker till Malmö på fredag! Idag är det tisdag. Say no more 8)
Du är välkommen om du har tid.
Jag hoppas alla forumister talar om för mig vilka dom är när dom kommer så jag får en chans att visa mig från den bästa sidan ;)
 

andcar

Well-known member
Sorry, hade gjort nästan vad som helst för att hinna med Kaffemaskinen också. Men har bokat resa lite tajt...
Flyger till Gbg på torsdag kväll. Fredag 09:40 tar jag tåget till Malmö. Söndag vänder jag åter från skåne och kommer tillbaka vid 16-tiden. Sen så går flyget hem redan 10:30 på måndag. (Börjar jobba 16:30 på mån.)
Iom att du inte har öppet vid 8-tiden på måndag morgon så blir det inget besök. ;) Men det måste ordnas till nästa gång... Vill kunna se o känna på kvarnar o maskiner! Vill veta hur de känns innan jag ringer och beställer av dig... :D
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Ser tjockt ut på fredag. Men du är välkommen till Sorl på lördag, jag jobbar nämligen då.. 8) Kommer att stå på Davidhallstorg fram till 15.30 sedan kommer jag att jobba på Friisgatan. Jag serverar er gärna fler espresso! :D
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp