Ranciliorör på Classic, en stilla undran.

Stefan Böna

Mr Microtext
Näsa (på en kvarn): den lilla plast- eller metallstrut ur vilken det malda kaffet faller ut. Det ser ju ut som en näsa... :)

//Stefan (som snart, mycket snart, ska ladda Rockyn med Koppis BC09-kaffe; spännande)
 

Agathorn

Well-known member
När jag bytte rör fick jag trycka upp röret i maskinen som bara den innan gängorna tog kändes det som. Och nu efteråt så droppar/rinner det vatten ur röret så fort maskinen är påslagen. Får ha en skål under röret för att slippa en smärre översvämning i köket :lol:
 

Marv

Well-known member
När jag bytte rör fick jag trycka upp röret i maskinen som bara den innan gängorna tog kändes det som. Och nu efteråt så droppar/rinner det vatten ur röret så fort maskinen är påslagen. Får ha en skål under röret för att slippa en smärre översvämning i köket :lol:

Det låter som om det är dax att byta ångventil....
 

Marv

Well-known member
Om inte annat hade sambon blivit glad om det slutat droppa. Svårt att byta?

Ej inte speciellt svårt, ventilen sittet på toppen av kokaren med 2 insexskruvar. Ångröret sitter på ventilen med en vanlig rörkopping. Det enda som är viktigt att tänka på är att se till att få med en ny packning när man byter samt att se till att inte få ner resterna av den gamla packningen i kokaren när kan byter.
Om man inte har tummen helt mitt i handen är det enkelt gjort.

Du har säkert redan hittat följande tråd...
 
Senast redigerad av en moderator:

Agathorn

Well-known member
Ej inte speciellt svårt, ventilen sittet på toppen av kokaren med 2 insexskruvar. Ångröret sitter på ventilen med en vanlig rörkopping. Det enda som är viktigt att tänka på är att se till att få med en ny packning när man byter samt att se till att inte få ner resterna av den gamla packningen i kokaren när kan byter.
Om man inte har tummen helt mitt i handen är det enkelt gjort.

Du har säkert redan hittat följande tråd...

Jepp, såg att det saknades bilder dock. Aja får se om jag ger mig på det :)
 
Senast redigerad av en moderator:

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,618
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp