Riktigt kaffe - premiär!

Molarin

Well-known member
Nu slår riktigtkaffe.se upp portarna med pompa och ståt! Äntligen finns det ett riktigt skönt ställe att snacka kaffe på. Invigningsfest kommer att ske så fort kaffekungen har en lucka i kalendern, tills dess får vi bara softa och snacka med varandra.

Har du synpunkter på något? Önskemål på nya forumavdelningar? Skriv gärna en rad i vårt respons-forum.

Äntligen riktigt kaffe! Även på nätet.
 

daggen

Active member
Tjoho! Så, vad händer egentligen? Ska detta försöka ersätta det något döda kaffeforum nu eller?
 

Molarin

Well-known member
daggen sa:
Tjoho! Så, vad händer egentligen? Ska detta försöka ersätta det något döda kaffeforum nu eller?

Förändringens vindar blåser. Hissa segel! (Men glöm inte våtdräkt för jag har aldrig gjort nåt sånt här innan)
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Men frågan är om det inte är samma personer som skriver ändå? Verkar vara svårt att nyrekrytera så att säga...
 

daggen

Active member
Stenqvist sa:
Men frågan är om det inte är samma personer som skriver ändå? Verkar vara svårt att nyrekrytera så att säga...

Jo det är det ju...men fördelen här är väl att vi har kontroll att göra något annat än bara forumsnack. Här har ju aktiva personer "makten"...
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Exakt. Och jag har sedan länge noterat att fler personer dissar kaffeforum pga den avstannade atmosfären. Vissa har trott att jag haft nåt finger med i det hela och gnällt på mig för att startsidan sett exakt likadan ut sedan juli, t.ex :eek:

[spelar ingen roll om det är samma personer, när skutan sjunker hoppar råttorna till en annan]
 

Nickeh

Well-known member
Det finns ju en hel del motivation att tillgå, om hjälp behövs så är jag precis som på kaffeforum mer än glad att bistå med det jag kan.

Skulle vi kunna fixa databasen från Kaffeforum skulle detta ha riktigt stor potential att bli bra fort.
Om vi dessutom ser till att försöka fixa någon liten artikel varje månad så kommer ju hemsidan alltid att kännas under utveckling vilket borde göra att vi får hit folk fler än en gång.

Många på forumet jobbar ju proffessionellt innom kaffe, via dem kanske man kan nå ut till de som just påbörjar sin resa till bättre kaffe. Flyers på butiker osv.

Det finns mycket man kan göra frågan är bara om det finns drivkraft nog att genomföra!
 

Molarin

Well-known member
Informationskort är på väg till tryckeriet i morgon och de ska finnas på iallafall en butiksdisk inom ett par veckor. ;)

De som vill hjälpa till med artiklar, tester eller annat är hjärtligt välkomna. Kontakta mig via PM!
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,466
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp