Göteborg Bar Italia

mag

Well-known member
Hann med ett besök dan före dan och måste säga att jag blev mycket glad över vad jag fick i koppen (en enkel). Perfekt temperatur, välextraherad och i mitt tycke mycket god bladning med lagom sötma. Och en eftersmak som dröjde sig kvar långt efter den korta visit jag hann med mitt i julklappsstressen.
 

ss

New member
Måste säja GRATTIS till dom nya kungarna i stan. Nöjesguidens pris för årets kafé. Ni regerar i stan...
 

Heffa

Well-known member
Idag tittade vi in på Bar Italia som vi alltid gör när vi lunchar i området, och som vanligt serverades jag den bästa espresson jag någonsin smakat :D
Kommer jag någonsin komma i närheten av detta på min Pavoni så kan jag dö lycklig!
Så snart min kvarn kommit hem skall jag köpa på mig stora mängder av deras bönor och träna med hemma...
 

botze

Well-known member
Hmm jag var där förra helgen och blev inte speciellt imponerad, faktiskt. Varken av stället eller av kaffet. Väldigt hög ljudnivå som gjorde att jag nästan fick skrika för att baristan skulle uppfatta min beställning. Kanske kan uppfattas som sydeuropeiskt charmigt, men för mig var det bara jobbigt och jag ville därifrån illa kvickt. Kaffet var helt ok men levde inte alls upp till mina högt ställda förväntningar. Trist :(
 

Ernst

Well-known member
Jag är där ofta och jag kan delvis hålla med. Nån gång ibland är det lite för italiensk ljudnivå och nån gång ibland överträffar kaffet inte ens förväntningar. Men nio gånger av tio får man jättegott kaffe i riktigt trevlig miljö.
 

shogun

Well-known member
Hmmm...så nära jobbet...det får bli att slinka in där imorgon på väg till Yokohama (hämtar sushin där...underbart god = stans bästa).
 

shogun

Well-known member
Godaste latten i Göteborg, godaste nötfyllda chokladbiten. Inte bara idag utan vid flera tillfällen. Till och med en liten flicka i barnvagn gillar deras Espresso. Hon smackade nöjt idag när pappan matade henne med en sked och krävde snabb påfyllning. Första gången jag sett en såpass liten krabat slurpa i sig kaffe :coffee:
 

Ernst

Well-known member
Min 1,3-åring är stormförtjust i deras focaccia med päronjuice/mjölk till. Har inte vågat ge henne kaffe än men det är nog där hon kommer få sin första espresso. :)
 

MiC

Well-known member
Bar Italia håller verkligen riktigt bra klass varje gång! Skön stämning och klockrent kaffe.
Går alltid ut därifrån med ett kaffesmakande leende.
 

nuire

Member
Skulle göra mitt premiärbesök idag efter att ha läst så mycket här på forumet om Bar Italia (och hört ryktas om deras glass).

Efter en lång promenad kom jag fram tillslut, fem minuter i sju då en av killarna sopade utanför och den andra höll på att städa inne.

De sa att de hade stängt, frågade aldrig när de stänger, men jag hoppas verkligen inte de stänger 19.00 och valde att neka kunder fem i, typisk servicenivå som åtminstånde får mig att tveka på om jag ska orka göra ett nytt försök igen... någonsin.
 

Large

Well-known member
De stänger 18.00 och när jag varit där med andan i halsen så har de alltid givit mig bra service så länge maskinen varit påslagen.
 

GZ

Member
Jämförelsetest nr två inför Brunopassoprovningen utförd på Bar Italia (den förra var på Café Marmelad). Bar Italia är ett väldigt trevligt ställe med lagomt vilsam stadspuls. Är inte 10 kr för en espresso otroligt prisvärt?
 

theseal

Kaffeterroristen
jo verkligen, och vilken espresso sen. Den mest robusta-stinna espresson i stada kan jag lova.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp