Göteborg Bar Italia

wesaft

Well-known member
Glömde skriva om mitt andra besök, tror jag fick med det i någon annan tråd.
Idag var jag där igen, min enkla var kanon!
Service också, frågade om jag ville ha ett glas vatten.
Stället hade gått ok/bra sa han, lite segt nu under sommaren, de siktade på September.
 

Molarin

Well-known member
wesaft sa:
Glömde skriva om mitt andra besök, tror jag fick med det i någon annan tråd.
Idag var jag där igen, min enkla var kanon!
Service också, frågade om jag ville ha ett glas vatten.
Stället hade gått ok/bra sa han, lite segt nu under sommaren, de siktade på September.

Samma barista?
 

wesaft

Well-known member
Ja, samma kille.
Nya sköna soffor/divaner utomhus, jo hann sätta mig ner några sekunder och låta den svalna ;)
 

mrjohan

Well-known member
Besökte en snabbis förra måndagen.

Espresson var fin. God böna! :)

Cappuccinon var bra med bra konsistens på mjölken, lite latte art, bra temperatur, söt och god. Dock vill jag helst inte ha kakao i min cappuccino och det fick jag aldrig välja bort.

Vet inte om man är bortskämd i Malmö? Man har verkligen höga förväntningar på upphausade ställen i alla fall.. ;)

Nu bär det snart av till sthlm. Blir en del ställen från huvudstan att testa och rapportera om inom kort..
 

mrjohan

Well-known member
Märkligt! Den manlige baristan verkade sprinkla på kakao (före upphällning av mjölken) som standard, eller så var det bara ett nytt påhitt för dagen.. hmmm... trist!!
 

Large

Well-known member
Kollegan tog en cappu idag på BI utan ett spår av kakao så vi kan nog blåsa faran över :)
 

LL

Well-known member
Ahhh, deras freddo är finfin. Har hunnit med några under min första semestervecka.

Dessutom tycker jag de ska ha en eloge för sin klädsel, det förhöjer känslan av baristor som tar sitt arbete på allvar. Att vara ren, snygg och proper är alltid ett plus.
 

Molarin

Well-known member
Blev en doppio, cappuccino, persiokojuice med mjölk, nåt bakverk med choklad samt lite glass när vi var där i dag.

Deras kaffe är verkligen underbart! Gah! Rund, stark, fyllig och balanserad smak... Och vilken créma! Frugan riktigt nöjd med cappun, barnen älskade juicen och glassen (och jag med). Vilket ställe!

Dessutom låga "vardagsrumsmöbler" på trottoaren utanför istället för vanliga cafébord och -stolar. Dessutom en sjungande barista!

Jag är tamejfan nästan kär!
 

Rozzo

Well-known member
Kan bara instämma, jag var där i onsdags och tog en doppio macchiato, blev serverad av en äldre herre. Han gjorde den verkligen med kärlek.

Kort och gott...världsklass!!
 

MrBean

Well-known member
Var där idag, 23/9 blev inget annat än... dåligt, den vanliga rip off'en för en slaskig cappuccino.
Smak: Vattnig, trotts cacao stänk!! *yikes*
Konsistens: 2/3 Skum 1 Espresso
Fick ärva mjölk från föregående gäst, som jag inte ens mötte påvägen in med andra ord vet inte alls hur gammal den var. Visst man kan skaka ihop mjölken MEN inte om kunden betalar runda slängar 30kr för att få färsk fräsch kaffeupplevelse.

Min rekomendation: Gå inte dit med någon förhoppning om en smakupplevelse.
 

Molarin

Well-known member
Var där i dag. Helt ok men inte riktigt samma klass som de tidigare tillfällen jag besökt dem. Inte mindre än fem personer i personalstyrkan och tyvärr stod inte Tommy* bakom spakarna.

*Tommy "baristade" då Linné-svepet gjordes. (Right, Cheff?)
 

MrBean

Well-known member
Synd att dessa "specialhak" inte satsar mer på att hålla en jämn kvalitet. Betalar gärna 30:- för en fix med lite klass!
 

LL

Well-known member
ojojoj...det var hårda ord...
men jag måste nog tillstå att min enkla espresso håller måttet varje gång jag tittar förbi, oavsett barista.
Brukar bli kanske sisådär 2 ggr i veckan. Dock är jag lite frågande till deras enorma latte. Men det är en helt annan fråga..föredrar att dricka Mezzo.
 
Jag tycker att Bar Italia är ett riktigt toppenställe iaf! Trots att det kan variera lite så är det alltid bra mycket bättre kaffe än de flesta ställen i gbg. Sen så är de som jobbar där alltid väldigt trevliga, glada och sociala vilket gör att det alltid är en väldigt fin stämmning där. Och det tycker iaf jag är bland det absolut viktigaste! :D
 

doppio

Well-known member
Just den sociala biten kan "make or brake" en espressobar för mig. Går hellre till ett ställe med sådär kaffe men med supertrevlig personal, än till ett ställe där kaffet är super med personalen sur.
 

blueskies

Member
jag blev så nyfiken av denna tråd att jag kände mig tvungen att besöka stället i fråga. med stora förhoppningar tog jag en espresso och blev väldigt besviken. smaken var väldigt intetsägande förutom den tydliga beskheten. den lilla "exklusiva" chockladbiten var knappt bättre än marabou, den var nog faktiskt inte ens det. dock var killen som gjorde espresson mycket sympatisk så besöket var inte en katastrof.

espresso på bar italia: 2 av 5
 
S

Slane

Guest
Råkade springa förbi där i veckan.
Hade inte tid att sitta ner så det blev cappu i pappmugg. Jag måste säga att jag inte gillade deras kaffe ihop med mjölk. Ska dock ta mig mer tid till att sitta ner att smaka en espresso. Då kanske det blir bättre! Annars var lokalen och personalen störtsköna.
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,353
Senaste medlemmen
Massor
Topp