Göteborg Wayne´s coffee, Borås

Molarin

Well-known member
I dag var det nyinvigning av Knallerian i Borås efter en smärre ombyggnad. Bland de nya butikerna fanns Wayne´s Coffee vilket jag naturligtvis var tvungen att prova. Hela familjen var med, inklusive barnvagn.

Min espresso såg fin ut med snygg och hyfsat tjock créma. Den var dock aningen lång och överextraherad. Inte bra. Cappuccinon var enligt frugan helt ok vilket kanske tyder på att Wayne´s blandning passar bättre med mjölk än utan. De tilltugg vi åt till (Biscotti, kladdkaka och nån mjuk chokladkaka med cocos på) smakade genomgående blaskigt och det var bara femåriga dottern som tyckte det var gott.

Nu till det som var bra. Lokalen. Det måste vara grymt svårt att bygga ett öppet café i en galleria men här har de verkligen lyckats! Det var mysigt att sitta och kolla på förbipasserande shopoholics. Inga problem med rullstol eller som i vårt fall barnvagn, de hade tillochmed fixat en separat parkering för dessa fordon.

+Lokal
+Barista äldre nysvensk fixade hyfsad latte art
-Espresson
-Priser, 25 kr för en kakbit?

www.waynescoffee.se
 

frX

Well-known member
Håller med :) Latten dom gör är OK men jag tror att bönorna dom använder är nått från lövbergs lila? Det är det enda stället på knalleland man kan gå till tycker iaf (Young Thai's espresso ska man undvika.. ingen crema, inget skum..)
 

Molarin

Well-known member
Young Thai är väl inte ens att tänka på, nej. Såg att Danske Kungen hade en maskin men handtagen på spillbrickan...
 

frX

Well-known member
det roliga är ju att waynes är så stora som dom är...
 
Senast redigerad av en moderator:

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp