Gusto - Växjö

Rozzo

Well-known member
Mattias & Mathias har slagit upp portarna för Växjös första riktiga espressobar.
Köpa hem-sortimentet består utöver kaffe (Haugaard, Estate Coffee & J&N) även av choklad från de större husen.

I kvarnen bredvid Linean återfinns en 100% Arabica bestående av fyra bönor från Haugaard, klart fräscht!
Dom här Grabbarna brinner verkligen för kaffe.
Hoppas att Växjö-borna förstår vilket guldställe de har i stan och slutar dricka kaffe på alla de andra sunk-ställena - jag tänker på Coretto, Espresso, etc.


Ett plus för supertrevliga Mattias och söt barista-tjej.

http://www.gustokaffe.se/
 
Tack så mycket, vi blir ju generade... :O)

Vi håller på att fila på lite roliga gästspel till hösten så håll ögonen på vår site (som också ska bli klar under sommaren) och gustokaffe.blogspot.com.
 

mrjohan

Well-known member
Jag var inne och drack två enkla idag. Haugaard-blandningen var en trevlig och välbalanserad bekantskap. Jag återkommer definitivt nästa gång jag är i Växjö!
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Har besökt Gusto vid två tillfällen nu och kaffet är riktigt gott! Trevlig personal och mycket kul att handla och prova. Enda negativa är att lokalen känns väldigt trist och trång. Men jag kommer definitivt att fortsätta att dricka mina espressos hos Gusto.
 
Lokalen blir sakta bättre...

Vi håller på att fila på lokalen men jag antar att hur vi än inreder den kommer någon att ha tankar om hur vi skulle kunna göra annorlunda. Är det någon som har konkreta tankar är alla tips väldigt välkomna!
 

Jonny Friberg

Well-known member
Jag tycker plattorna på väggarna slår vilket kakel som helst! Det ända jag skulle önska mig är öronlappsfåtöljer istället för barpallar. Men då hamnar man lite för långt ner kanske?
 

Musicman

Well-known member
Kul med nytt ställe i Småland, skall omedelbart skicka dit mina kusiner som bor i stan!

Musicman
 

Micke79

Active member
Instämmer i allt postitivt som kan sägas om gusto! Var där i helgen och fick riktigt fin service. Det var inte riktigt min typ av böna i kvarnen (ganska syrlig), tjejen som jobbade där tipsade då om en blandning, arabusta, som dom sålde. Givetvis ville jag smaka den, inga problem! Hon chansade på malningsgrad i "köpahemkaffekvarnen" för att kunna bjuda på ett smakprov! Blev givetvis ingen perfekt espresso men var mer än tillräckligt för att känna blandningens potential.

Det enda som grämer mig är att jag missade koppningen som hade varit kvällen innan med bla blue mountain kaffe. Tettio riksdaler för tre sorters kaffe varav ett bluemountain känns grymt prisvärt.

Gott kaffe samt kunnig och trevlig personal!
 
Tack för lokaltips. Vad gäller kakel kommer det nog att dröja innan det ersätter våra fina perstorpsplattor på väggarna. :O)

Micke79> Den senaste rostningen är väldigt syrlig. Den rostades 23/7 så det beror antagligen på att den är lite väl färsk. Vi gör vad vi kan för att den ska åldras men nu börjar den närma sig sin topp så det kan vara dags för ett nytt besök. :O)
 

Micke79

Active member
Micke79> Den senaste rostningen är väldigt syrlig. Den rostades 23/7 så det beror antagligen på att den är lite väl färsk. Vi gör vad vi kan för att den ska åldras men nu börjar den närma sig sin topp så det kan vara dags för ett nytt besök. :O)

Nästa gång jag är i växjö blir det garanterat ett besök, hoppas att jag prickar in en formtopp då
 
Nästa gång jag är i växjö blir det garanterat ett besök, hoppas att jag prickar in en formtopp då

Du kan nog räkna ut topparna rätt bra själv. Antagligen görs nästa rostning på måndag och den är på sin topp 8-10 dagar efter rostning. :lol:

Edit:
David var och hälsade på oss idag och det visade sig att vi hade lite för låg temperatur i maskinen... sötman är tillbaka i kaffet!
 
Topp