avatarproblem

svartvest

Well-known member
Har problem att få ner den till 6kb.
Har ni några tips?

Sedan såg jag att Scientologerna gör reklam på sidan via sin dianetik.
Bara så ni vet.
 

andcar

Well-known member
Och nu så såg jag rubriken också... :oops:
Jag försökte tidigare att få till den med Photoshop och det gick bara inte. Skippade icc-profil, hårdare komprimering mm. Till slut så tog jag Graphic converter till hjälp. Den är väldigt bra att ha ibland. 8)
 

mårris

Well-known member
...om man använder photoshop, utnyttta då funktionen "spara för web" och inte "spara som". då blir filerna mycket mindre (preview, profiler etc sparas inte med). desutom ser man direkt hur stor filen blir med olika inställningar och du kan ändra måtten på bilden direkt.
 

zix

Well-known member
Just precis. Det inbyggda web-Photoshop, ImageReady, går lika bra att använda som "spara för web" men är lite mindre krävande för datorn än Photoshop. Knappen längst ner i verktygspaletten öppnar aktuell bild i ImageReady. När bilden är öppen kan man stänga Photoshop. Eller så öppnar man bilden direkt i ImageReady istället.
 

svartvest

Well-known member
Tack för tipsen

Nu skall jag klippa ner bilden en sväng till.

Scentologerna hade reklam banner längst ner på en sida. Som de brukar så handlar det inte om tro utan mer om en metod som presenteras det andra tar man in senare när fisken har nappat.

Allt gott
 

Molarin

Well-known member
Denna tråd har jag missat totalt. Säg till nästa gång via PM när ni ser nån suspekt annonsör. Så lägger jag dem i spärrlistan.
 
Topp