Hålla reda på böna i kvarn?

covent

Member
jag letar efter möjlighet att kunna hålla ordning på vilka bönor jag har i mina kvarnar. mitt minne kan svika mig i land och blandar ihop kvarn med böna.

Finns det någon bra app till iPhone eller hur gör Ni!
 

henrik82

Well-known member
Jag tejpa fast kaffepåsen på bönbehållaren eller om jag är och köper från något av mina vanliga ställen så brukar jag få en extra etikett att ha på.
Annars är det väldigt snyggt att rama in etiketten och antingen sätta bredvid eller hänga upp bakom kvarnen.
 

covent

Member
Skulle funka! Jag häller sällan i hela påsen i kvarnen, så kan inte klippa bort etiketten från påsen. Att ställa påsen brevid kvarnarna går tyvärr inte pga ont om utrymme.
 

later

Well-known member
Du kan skriva ut självhäftande(borttagbara) egendesignade etiketter och klistra på lämpligt ställe
 

covent

Member
fick ett förslag av en vän att köpa som små plastfickor som är till att klistra fast och kunna byta etiketter. Ska testa dessa
 

svartvest

Well-known member
Ge kvarnarna olika färger grön, blå, gul. På Android finns det en widget som heter color sticky note. Enkelt att ändra när man byter kaffe i en kvarn. Det borde finnas något liknande för iphone annars är det bara att byta telefon....
Jag rostade kaffe häromdagen och var nära att förväxla två olika sorter med varandra....så jag har gjort ett system för att hålla ordning på bönorna...
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp