Kaffe på kontoret

fekki

Active member
Inför flytten av vårt kontor jag jag har fått i uppdrag av chiefen att se över kaffesituationen. Stället vi sitter på idag har en äcklig automat som spottar ur sig rävgift med pulvermjölk. Ska det verkligen vara så? Att inte arbetsmiljöverket inte har tagit tag i denna fråga är skandal! :mad:

hursomhelst. Vi behöver en maskin som leverar bra bryggkaffe och bra espressokaffe, cappu, latte etc. Det ska vara lätta att underhålla (helst ett serviceavtal med nån som kommer å fixar allt). jag har kollat på några juramaskiner men ingen är sugen på att hosta upp 40 lax. Vad har ni för förslag? Vi är ca 20 pers på jobbet.
 
Är det ingen som är sugen på 40000 kr eller uppåt så är knappast WMF-maskinerna ens att tänka på. Franke Saphira/Jura X7 kan köpas för ca 28000+moms.

EDIT: För att komplettera finns det termosbryggare för bryggkaffekidsen.
 

Wannabe

Well-known member
Mitt råd: Slå en signal till Beans www.beans.se.
Jag har sällan upplevt ett sånt intresse för sina kunder som av dem när jag var i kontakt med dem i samma ärende som du.
De vill att man alltid ska vara nöjd med smaken. De har en smakguru som på plats låter er prova er fram till rätt böna för er. Anpassar maskinen därefter.
Dessutom har de ett sällan skådat upplägg för serviceavtal som bygger på att de alltid ska hålla sina löften. Om man inte är nöjd med hur det smakar kommer deras smakguru ut och ställer om maskinen tills man är nöjd med smaken. Om man vill byta bönor lika så. Då fixar de maskininställningarna tills man tycker att det smakar bra, ordnar provningar etc. Tex om de skulle missa att vara på plats inom 6 timmar (har jag för mig att det var) ifall man felanmält får man direkt 1500 kr återbetalat till sig. Osv.
De ordnar leasingavtal för bla Jura X9, och priserna är klart konkurrenskraftiga.
 
CoffeQueen maskinerna som beans.se har, vilken tillverkare är det i botten? Eller är den en egen tillverkare?

De är av egen tillverkning till viss del (Industrikaffe+bryggare) och Bremer till viss del (de stora automatiska espressomaskinerna).

Och häng nu med; Bremer är köpt av Franke>http://www.franke-cs.com/en/ som tillverkar Saphira/X7 och Flair/X9 ihop med Jura som i sin tur står för hushållsmaskinssidan åt Coffee Queen.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp