Samling med våra bästa och de vanligaste kafferecepten

Jonathan

Active member
Hej

Kände mig i värmen plötsligt sugen på att titta på vad det skulle vara för goda kafferecept av den kalla sorten som finns att erbjuda på riktigtkaffe.se. Jag tittade mig omkring i forumens inlägg och hittade inte någon direkt lista på de vanligaste eller de mer personliga och "fixade" recepten. Det finns en forumtråd som heter "Hantverket" som är bra. Där kan man diskutera hur olika personer gör samma sorts kaffedryck, men det blir lite krångligt att enkelt hitta.

Jag eftersöker en receptsamling på sidan. Någonstans där man enkelt kan läsa de vanligaste och de ovanligaste kaffedryckerna som människor dricker och kan tipsa om. Kanske ska den vara modererad så att det t ex inte smälls upp 15 likadana recept. Ibland behöver man inspireras och då skulle det vara lätt att hitta ett passande recept snabbt utan att behöva söka bland diskussionstrådar om hur man egentligen gör en islatte. (http://www.riktigtkaffe.se/viewtopic.php?t=300)

Vad tycker ni om detta? Bra idé? Dålig?
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Aha, OK då. ;)
Jag "hittade" en massa roliga trådar som jag inte hade sett inatt (har väl inte orkat scrolla ner och hitta alla delar på forumet tidigare...), och då såg jag den här tråden bland annat.

Men hörrni, finns ju inga recept i receptdelen, måste vi råda bot på omedelbums! 8)
 

Jonathan

Active member
Precis Mr Isomac. Om man söker i forumet hittar man en massa recept i olika trådar. Trådar som ibland blir väldigt långa eftersom alla har en åsikt om hur man gör den bästa kaffedrinken, eller is latten eller liknande.

Det finns ju ett bra ställe för recept i forumet, fyll på med favoritrecepten så att man snabbt kan surfa in och välja ut någon som man känner sig sugen på! Jag tror att det vore kanon!
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp