Dagens cykeltur

wesaft

Well-known member
Tänkte överraska Cheffalo med ett besök idag, trampade i full fart i 35 minuter innan jag kom fram ut till Majorna. (ganska bra tid)
Semesterstängt!
Jag kollade hemsidan innan jag åkte iväg, vardagar till 18 perfekt.
När jag såg den nersläckta butiken och lappen på dörren slog det mig, Cheffalo sa faktiskt till mig i ett PM att det var stängt hela juli. Men va glömsk jag har blivit, skrämmande.
Jag tog det med ett leende, fick bra träning, avkalkning köpte jag hos V&V, en påse 5estate hos DaMatteo. Grupprengöringen får vänta lite.

Skruvat isär min maskin för att lätta på övertrycksventilen, min pump är på hela 19 bar, ska bli kul att testa några 5estate med lite lägre tryck nu framöver. Kände mig lite som Marv när jag såg pumpen, kokaren och alla sladdar ;)

edit: 35 minuter tog det.
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Nämen wesaft... Det står på hamsidan, om du läser den aktuella texten längst upp. :(
Bra dock att du fått mer info om dina grejer!
Väl mött fr.o.m nästa måndag! 8)
 

wesaft

Well-known member
Det är lugnt, jag skulle träna i vilket fall som helst, motionscykeln här hemma hade inte varit lika rolig.
Den där texten missade jag även nu när jag kom hem och letade, kollade på menyn till vänster sen under Aktuellt. Jaja.

Hamsida ja, riktigt svinig layout om jag får säga det själv ;)

Ja, det är ju i kafferepet, fick en cappuccinohandduk av mamma fårn Ullared, 9 kr kostade den :) Kan bli gästhanduk i toan, för kring maskinen vet jag itne om dne passar in.


PS. Fick dra till med en gammal morgonfrisyr som avatar :) har en nyare som slår den, men den spar jag på. DS.
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Känner att jag borde inte vaknat idag.. Gäsp :roll:
Nackdelen med att anmärka på stavning och grammatik är att man blir lynchad så fort man gör ett litet fel själv :lol:
 

mårris

Well-known member
okej då, ska vi sluta anmärka på stavfel då, allihopa?

(särskrivningar däremot....där måste man få ingripa!)
 

bruse

Member
mårris sa:
okej då, ska vi sluta anmärka på stavfel då, allihopa?

(särskrivningar däremot....där måste man få ingripa!)

Håller med! Stavfel kan bero på dylexi, vilket man inte kan rå för.
Men särskrivning är en styggelse, och har inget med dyslexi att göra, utan ren slapphet och orespekt för språket.
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Nej, jag tycker vi ska fortsätta hacka på alla former av språklig misshandel! 8)
Sär skrivningar är värre än stav fel!! :!:
 

wesaft

Well-known member
Jag vet, kastar om mina bokstäver hela tiden, sen kan jag itne se att det blivit fel när jag läser igenom.
Jag ska bättra mig. Vi måste sträva mot ett bättre språk.
 

Cheffalo

Hedersmedlem
wesaft, det tror jag kan ha att göra med det faktum att vi ser vilket ord det är om ordet innehåller rätt bokstäver och börjar och slutar med rätt bokstav. Lesär man frot och slavrigt kan man ädnå förtså vad det såtr!
 

mårris

Well-known member
ja, särskrivningar är en skymf - den enda trösten är att dom kan roa en. min fru letade efter ett speciellt påslakan till vår dotter och hittade på tradera följande sköna särskrivning "barn under lakan - måste ses!". say no more!
 

bruse

Member
Jag brukar åxå kasta runt bokstäver, men det beror inte på nåt fel hos mig. mer än att höger å vänster pekfinger är olika snabba, så ibland är vänstern för snabb. Som när jag ska skriva har blir det oftast ahr.
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,464
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp