Expobar Brewtus IV

roccster

Well-known member
Jag fortsätter att bekanta mig med mina nya vän.
Har inte kopplat in den till fast vatten och avlopp än, men det får bli till helgen.
Första intryck så här långt är att det är en mycket trevlig maskin. Så otroligt härligt att använda en helt ny maskin, istället för den gamla. Nog för att min gamla Bricoletta gjorde mycket bra kaffe, så är det ändå något visst med spakar och vred som bara glider obehindrat, utan smuts och avlagringar som skrapar och knakar osv.
Kvällens kopp blev mycket lyckad, och snart ska nog "arten" sitta också. Måste säga att jag blev mycket positivt överraskad av ångtrycket, eftersom jag läst att det skulle vara lite svagt. Inga problem att få till ett härligt skum till latten, även om det kommer ta några ggr. innan det sitter :)
latte.jpg
expobar_brewtus.jpg
 

Freddy

Active member
Hej
Är sugen på den här maskinen då den verkar ligga rätt i pris om man vill ha med PID osv.
Vilken kvarn använder du?

Sugen på att leta begagnat och har väll budget på 12-15' inkl kvarn
 

roccster

Well-known member
Sorry för sent svar,
Jag kör faktiskt min Rancilio Rocky, och jag skulle säga att den klarar precis att leverera tillräckligt fin malning så att det blir riktigt bra shots.

Jag hade ett problem med min Brewtus, (kolla min andra tråd), men det var filtret i tanken som strulade, så inte något i maskinen. Förutom det så tycker jag maskinen är helt grym, och gör fantastiskt bra espresso. Ångan är bra den med och räcker gott till mig.

Jag såg en beg. på blocket tror jag, kolla den.
 
Topp