Stockholm Espressino, Götgatan 11

treefinger

Well-known member
Jag tog för givet att det fanns en tråd om detta hak, men av någon anledning är det inte så. Det är synd och skam eftersom Espressino levererar kaffe i sthlms absoluta toppskikt. Förutom bra espresso blev jag nyligen serverad den stabilaste latte art jag någonsin sett IRL, vilket alltid är trevligt om än inte livsviktigt.

Espressino är ett relativt nystartat ställe som ligger på götgatan 11, ett stenkast från slussens uppgång. Har ni vägarna förbi, bör ni testa stället.
 

Englund

Well-known member
Min första lediga icke-söndag på ett år inträffade för ett litet tag sedan och hann då testa ett par ställen, bl.a. Espressino...kan bara hålla med...stabilt kaffe och trevlig personal!

OT: Lyckades hinna förbi Klas på Sneakers&Stuff innan stängning i lördags. Även det riktigt trevligt med bl.a. Åres Pop som cappu.
 

Wasse

Well-known member
Var där i söndags, riktigt bra. Långsög på en latte som var riktigt fin :) Espresson och övriga sortimentet får testas vid annat tillfälle.

Ett tips dock, SÄNK MUSIKEN. Vet inte om jag är ensam om att tycka det, men för hög musik som dånar i öronen när man vill njuta av sitt kaffe och snacka lite med kompisarna kan förstöra även det bästa fiket ;)
 

josef

Well-known member
jag vet problemet med musiken... Det är upp och ner med det tyvärr, men jag tar till mig tipset. Ett problem är att låtarna inte håller samma ljudnivå, utan varierar, låt till låt eller album till album. Vi, eller de flesta av oss, försöker hålla det till en behaglig nivå, men måste tänka extra noga på det i framtiden alltså. Fortsätt med konstruktiv kritik, som Ingvar Kamprad säger, "det finns alltid något att förbättra".
 

Wasse

Well-known member
Det goda kaffet väger över så jag fortsätter komma :)

Spela Zeppelin istället så får ni spela hur högt ni vill ;)
 

Joakim

Well-known member
Min fru och jag blev serverade mycket god cappuccino av Josef i Lördags (15:e nov)...vilken kanon barista och bra ställe!!!...Överraskande...
 

Fillip

Active member
För två helger sedan tittade jag in på detta lilla kaffehak. Det blev en macchiato för min del och en stor latte till brodern. Av en ren sakfråga slog jag också till på den rent av obligatoriska espressinon :) Bara 5-grupparen som gör mig knäsvag. Riktigt mysigt ställe, skickligt hantverk bakom maskinen, härlig musiksmak och en helsnygg taklampa! :D
 

Bilagor

  • IMG_0061.jpg
    IMG_0061.jpg
    65 KB · Visningar: 86
  • IMG_0062.jpg
    IMG_0062.jpg
    46.8 KB · Visningar: 104

j0akim

Member
Jag var där igår, går dit ibland men det var en "ny" kille bakom disk, en australiensare, drack en cappuccino vilken var den godaste jag någon gång druckit. Så mitt tips, titta förbi, snick snacka lite med killen bakom disk och njut av en kaffe (och en finfin hasselnöts kaka med chokladfyllning).
 

josef

Well-known member
ja kiril och jag sedan starten. En ny, härifrån faktiskt, syns under helger lite mer.

Måste också tillägga att från idag serveras Biloya Selection One från J&N. Luftades över natten (rostad i måndags) och var sjukligt vacker idag. Inatt luftas ytterligare lite kaffe, kom och NJUT. Denna tycker jag petar ner aricha 9 och idido rätt enkelt. Tycker att den som espresso påminner mycket om de aricha 17 jag druckit, men med en stor nypa mandarintoner! Lätt vaniljig munkänsla står det på paketet, och ja, kan inte annat än hålla med. Den är fantastisk. Dessutom så går den tillsvidare av för endast 15/20 enkel dubbel, istället för 20/25 som vi brukar köra med för de lite dyrare kaffena. Så passa på.
 

Zebbe

Member
Drack en enkel på espressino i lördags. JochS 5 estate levererad av Josef(tror jag). Riktigt god, fin röd reflektion å schysst snubbe. Tycker dock du borde dratt den lite längre. Annars riktigt gott!
 

josef

Well-known member
Drack en enkel på espressino i lördags. JochS 5 estate levererad av Josef(tror jag). Riktigt god, fin röd reflektion å schysst snubbe. Tycker dock du borde dratt den lite längre. Annars riktigt gott!
Tack för feedback! Gör alltid vårt bästa för perfektion. Är det inte riktigt bra, säg till. Sen är smaken lite som baken..
 

Zalve

Well-known member
Försökte ta mig in i lördags, men det var fler än jag (om mitt sällskap) som hade letat sig ut i snön och ville värma sig med en kopp. Fick bli ett besök på Hornsgatan istället.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp