Hej,
Jag köpte kvarnen förra hösten och tidigt började jag märka att jag va tvungen att skruva justeringsknappen till finare malningsgrad för att få rätt extration på espresson. Efter en tid har jag snurrat ner mig till noll (o) på skalan men behovet att mala finare fortsatte med tiden. Fick med tiden snurra vidare och kom till nian (9an) igen (snurrat 360grader) och neråt tills justeringsknappen slog i slutet. När den nådde slutet och det gick inte att snurra mer va kaffet fortfarande för grovt för en espresso. (På Min gamla kvarn höll jag mig mellan 1 cm ,höger-vänter, i 13 år)
Till slut kontaktade jag hemsidan som jag köpte ifrån 30coffee. Efter kort dialog bad de mig skicka kvarnen till dem.
Efter bedömning svarade de att detta inte går på garantin då malskivorna har blivit skadade. Hur?, frågade jag: "du har justerat för mycket". Ska tilläggas att detta är "red speed coated" skivor. Så detta är mitt fel enligt dem.
Är det någon mer som lyckats på kort tid förstöra sina malskivor exemplevis pga att man justerat "för mycket"? Eller på annat sätt...
Inväntar svar från dem och pris för att byta skivorna.
Måste tilläggas att jag fick kvarnen i orginalförpackning, men när jag packade upp den hade kvarnen liten repa på framsida längst ner där någon målat över repan med mörk tuschpenna. Man ser öljig nyansskillnad i ljuset. När jag påpekade detta omgående sa de att de inte visste varför det va så osv. Till slut skulle de beställa en nu del från fabrik så att jag kunde byta ut delen. Fick aldrig den delen. (Har nu lyft ärendet i samband med denna reklamation att de fortfarabde inte ha gett mig den delen och misstanker att kvarnen kanske inte va helt ny trots allt när jag köpte. Oavsett ska man kanske akta sig från att handla hos dem, vad vet jag.
// Igor
Jag köpte kvarnen förra hösten och tidigt började jag märka att jag va tvungen att skruva justeringsknappen till finare malningsgrad för att få rätt extration på espresson. Efter en tid har jag snurrat ner mig till noll (o) på skalan men behovet att mala finare fortsatte med tiden. Fick med tiden snurra vidare och kom till nian (9an) igen (snurrat 360grader) och neråt tills justeringsknappen slog i slutet. När den nådde slutet och det gick inte att snurra mer va kaffet fortfarande för grovt för en espresso. (På Min gamla kvarn höll jag mig mellan 1 cm ,höger-vänter, i 13 år)
Till slut kontaktade jag hemsidan som jag köpte ifrån 30coffee. Efter kort dialog bad de mig skicka kvarnen till dem.
Efter bedömning svarade de att detta inte går på garantin då malskivorna har blivit skadade. Hur?, frågade jag: "du har justerat för mycket". Ska tilläggas att detta är "red speed coated" skivor. Så detta är mitt fel enligt dem.
Är det någon mer som lyckats på kort tid förstöra sina malskivor exemplevis pga att man justerat "för mycket"? Eller på annat sätt...
Inväntar svar från dem och pris för att byta skivorna.
Måste tilläggas att jag fick kvarnen i orginalförpackning, men när jag packade upp den hade kvarnen liten repa på framsida längst ner där någon målat över repan med mörk tuschpenna. Man ser öljig nyansskillnad i ljuset. När jag påpekade detta omgående sa de att de inte visste varför det va så osv. Till slut skulle de beställa en nu del från fabrik så att jag kunde byta ut delen. Fick aldrig den delen. (Har nu lyft ärendet i samband med denna reklamation att de fortfarabde inte ha gett mig den delen och misstanker att kvarnen kanske inte va helt ny trots allt när jag köpte. Oavsett ska man kanske akta sig från att handla hos dem, vad vet jag.
// Igor